Google testuje reklamy gadżetowe
Internetowy gigant testuje nowy format reklam, który zdaniem Google pozwoli internautom spędzać więcej czasu na patrzeniu na nie. Reklamy nowego typu można nawet instalować na własnych stronach.
Rozwiązanie "Gadget Ads" było już testowane z niewielką grupą klientów, jednak niedawno firma ogłosiła rozszerzenie tego programu, co może przełożyć się na większe prawdopodobieństwo natknięcia się na tego typu reklamowy przekaz. Kiedy skończy się okres próbny dla reklam nie jest wiadome.
Nowy format pozwala na budowanie materiałów reklamowych zawierających dźwięk, wideo, gry, RSS, wykorzystujących Flash i JavaScript, a internauci mogą je zapisywać np. we własnych blogach lub stronach domowych iGoogle. Firma liczy też na to, że internauci będą tworzyć "aktywne społeczności", dzieląc się miedzy sobą reklamówkami i umieszczając je na własnych stronach, co dodatkowo wpłynie na generowanie zainteresowania.
Firma przedstawiła kilka przykładów tego typu reklam. Materiał Nissana pozwala sprawdzić przykładowo po kodzie pocztowym sytuację na drogach w okolicy, z kolei reklama Intela umożliwia pobawienie się prostą grą zręcznościową. Opłaty za reklamy mogą być pobierane bądź za kliknięcia, bądź też za wyświetlenia materiałów.
Zdaniem Google, 0,3 proc. internautów którzy natknęli się na nowe reklamy wchodziło z nimi w interakcję. Według serwisu InfoWorld po przesyłkach typu direct mail poziom odpowiedzi wynosi 2,18 proc. (według organizacji Direct Marketing Association).
Źródło: Yahoo! - pclab.pl
Dołącz do dyskusji: Google testuje reklamy gadżetowe