Google szuka sposobu na większe dochody z YouTube
Dochody z reklam w YouTube wyniosą w bieżącym roku około 200milionów dolarów, co jest znacznie poniżej oczekiwań właścicielaserwisu jakim jest Google.
Według medialnych doniesień Google planuje znacząco obniżyćliczbę klipów w YouTube, przy których sprzedawane będą reklamy -informuje serwis Brand Republic.
Celem jest sprzedaż reklam tylko przy tych klipach, którychprawo dystrybuowania ma serwis, tak aby reklamy nie znajdowały sięprzy materiałach mogących naruszać prawa autorskie. Obecnie YouTubesprzedaje reklamy tylko przy 4 procentach wszystkich klipówznajdujących się w serwisie.
Natomiast aby zwiększyć dochodowość YouTube Google zamierzarozpocząć oferowanie reklam typu 'pre-roll' i 'post-roll',umieszczanych przed lub po danym filmiku. Takie reklamy, pomimo żesą skutecznym narzędziem dla reklamodawców, nie cieszą siępopularnością wśród internautów.
Planowane są też inne zmiany mające przynieść Google więcejdochodów z YouTube. Jak takie zmiany są potrzebne pokazują analizypółnocnoamerykańskiego oddziału lidera na rynku wyszukiwarek, któryzidentyfikował aż 105 problemów ze sprzedażą reklam w serwisie.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Google szuka sposobu na większe dochody z YouTube