SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google prezentuje nowe rozwiązania ze sztuczną inteligencją. Nowości w Mapach Google, Gmailu i wyszukiwarce

Koncern Alphabet podczas konferencji Google I/O przedstawił nowe sposoby wykorzystania sztucznej inteligencji do ulepszenia produktów Google. Zaprezentowane nowości pomogą użytkownikom w tworzeniu tekstów, zdjęć, czy nawet programowaniu. Nowości mają także poprawić jakość wyszukiwarki Google.

Wśród pokazanych na konferencji I/O rozwiązań Google znalazł się m.in. nowy model językowy PaLM 2. Wspierany sztuczną inteligencją, z ulepszonymi możliwościami wielojęzyczności, rozumowania i kodowania. PaLM 2 jest  lepiej wyszkolony na tekstach w ponad 100 różnych językach. To według Google znacznie poprawiło jego zdolność do rozumienia, generowania i tłumaczenia zniuansowanego tekstu - w tym idiomów, wierszy i zagadek, co do tej pory sprawiało generatorom wiele problemów.

Zbiór PaLM 2 obejmuje prace naukowe i strony internetowe, które zawierają wyrażenia matematyczne, co daje modelowi lepsze zdolności logicznego myślenia i rozumienia matematyki. Model potrafi  także programować - radzi sobie z popularnymi językami programowania, takimi jak Python i JavaScript, ale może również generować specjalistyczny kod w językach takich jak Prolog, Fortran i Verilog. Łącznie na modelu PaLM 2 opartych jest 25 nowych produktów zaprezentowanych przez Google.

Zaawansowane Immersive View  w Mapach, pomoc w pisaniu emaili

Kolejna funkcja “Help me write” wspiera Gmaila. Na podstawie dostępnych wcześniejszych wiadomości, funkcjonalność zaproponuje użytkownikowi poczty treść maila, zawierającą niezbędne dane i opis. Z pomocą “Help me write”  można będzie przygotować np. draft wiadomości do sklepu z prośbą o reklamację towaru czy zbiorczą informację do rodziny z zaproszeniem na przyjęcie.

Kolejna nowość dotyczy Map Google. W Immersive View dla tras można dokładnie sprawdzić każdy fragment drogi przed rozpoczęciem podróży – niezależnie od wybranego środka komunikacji.

Funkcja Immersive View wykorzystuje rozpoznawanie obrazów i moc AI do łączenia miliardów zdjęć Street View i lotniczych, co pozwala uzyskać wszelkie informacje o trasie przed planowaną podróżą. Funkcja generuje wielowymiarowy obraz z podglądem ścieżek rowerowych, chodników, skrzyżowań i miejsc parkingowych na wybranej trasie, poinformuje też o jakości powietrza i o przewidywanych zmianach pogody w ciągu dnia.

Google wprowadza też eksperymentalną wersję funkcji Photorealistic 3D Tiles dostępną przez interfejs Map Tiles API. Koncern udostępnia deweloperom wysokiej jakości trójwymiarowe obrazy z Google Earth, dzięki którym będą mogli łatwo tworzyć funkcje immersyjne dostosowane do potrzeb ich marki bez konieczności tworzenia mapy 3D od podstaw.

Lepsze wyszukiwanie za pomocą generatywnego AI

Wyszukiwarka Google wspomagana sztuczną inteligencją ma pomóc użytkownikom jeszcze lepiej znajdywać odpowiedzi na różne zapytania. 

Teraz Google ma znajdywać odpowiedzi na nawet skomplikowane pytania użytkowników, które do tej pory musiały być dzielone na kilka prostszych.

W odpowiedzi na pytanie, użytkownik zobaczy przygotowane przez AI podsumowanie kluczowych informacji z zadanego obszaru i podpowie następne kroki, w tym możliwość zadawania dalszych pytań związanych z tematem. Po kliknięciu takiego pytania użytkownik przeniesie się do nowego trybu konwersacyjnego, w którym może zapytać Google o więcej informacji na interesujący go temat.

Prostsze mają stać się także zapytania związane z e-commerce. Teraz podczas wyszukiwania produktu Google pokaże podsumowanie kluczowych informacji do rozważenia przy zakupie i listę produktów, które spełniają wymagania odbiorcy. Wyszukiwarka pokaże również opisy produktów oraz aktualne oceny, opinie, ceny i zdjęcia. Funkcje zakupowe oparte na generatywnym AI wykorzystują dane z Google Shopping Graph, który zawiera ponad 35 miliardów ofert.

Jak podkreślono na blogu Google, wraz z wprowadzeniem generatywnego AI do wyszukiwarki koncern dalej zamierza przekierowywać ruch na inne strony internetowe. W wyszukiwarce korzystającej z funkcji generatywnego AI reklamy nadal będą pojawiać się w dedykowanych boksach na całej stronie.

Magiczna edycja zdjęć w Google

Kolejna nowość ściśle związana jest z edycją zdjęć. "Magiczna edycja" to nowa, eksperymentalna funkcja opartą na generatywnym AI, która pomoże ulepszyć i edytować zdjęcia. Edytowalne staną się konkretne elementy zdjęcia, np. tło. Funkcja pomoże poprawić kompozycję zdjęcia, umożliwiając przeniesienie osoby na fotografii w najlepsze miejsce kadru. "Magiczna edycja" zostanie testowo udostępniona w pierwszej wersji na wybranych telefonach Pixel jeszcze w tym roku.

Pełen zapis konferencji Google I/O

Dołącz do dyskusji: Google prezentuje nowe rozwiązania ze sztuczną inteligencją. Nowości w Mapach Google, Gmailu i wyszukiwarce

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jooj
Masa zapowiedzi i obietnic, zero linków żeby to przetestować. Marketing 21 wieku, byle tylko się mówiło.
odpowiedź
User
W pieriod!
AI po Microsofcie i medycyna po Apple.
odpowiedź