SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google Polska podsumowuje 2006 rok

Adam Kwaśniewski - Google Polska, odpowiada na pytania portalu Wirtualnemedia.pl.

Zbliża się koniec bieżącego roku, czas na podsumowania. Jaki był 2006 rok dla branży internetowej? Na pytanie portalu Wirtualnemedia.pl odpowiada Adam Kwaśniewski - Google Polska.

Adam Kwaśniewski - Google Polska
Moim zdaniem najważniejsze wydarzenie branżowe w 2006 roku – choć może to nieco nieskromnie zabrzmieć - oficjalne otwarcie biura Google w Polsce i zapowiedź uruchomienia centrum badawczo-rozwojowego Google w Krakowie oraz wizyta Billa Gatesa. Nie jako wydarzenia towarzyskie, nawet nie analizowane przez pryzmat bezpośredniego efektu biznesowego, ale jako koniec ery swoistej izolacji, marginalizacji Polski z globalnego punktu widzenia. Do momentu wejścia eBay do Polski w 2005 roku tworzyliśmy (jako polskie firmy) w większości przypadków własne rozwiązania, zapatrując się na Zachód. Byliśmy jednym z wielu rynków rozwijających się. W tej chwili jesteśmy postrzegani zarówno jako poważny dostawca know-how i innowacyjności, jak i atrakcyjny rynek na prowadzenie biznesu.

Co było największym zaskoczeniem?
Blog Kazimierza Marcinkiewicza.

Człowiek lub ludzie, którzy w mijającym roku wywarli największy wpływ na rynek?
Arjan Bakker – ugoda z QXL Ricardo, ogromny sukces Allegro.pl przeszczepiany na rynki ościenne, wizja rozwoju nowych projektów (serwisy ogłoszeniowe, rozwiązania dla płatności online).

Tomasz Czechowicz – rozmach inwestycyjny MCI nabiera tempa, kolejne spółki pojawiają się z sukcesem na giełdzie, co dowodzi zaufania, jakim inwestorzy darzą przedsięwzięcia internetowe oparte na zdrowych, tradycyjnych zasadach ekonomicznych. To szansa dla wielu ciekawych biznesów.

Łukasz Wejchert – za konsekwentną ucieczkę do przodu Grupy Onet, zawsze o krok przed resztą rynku.

Inne opinie:

Dołącz do dyskusji: Google Polska podsumowuje 2006 rok

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl