Najrzetelniejsze informacje w nowej sekcji Google News Showcase, na razie w Niemczech i Brazylii
Google ogłosił uruchomienie w Niemczech i Brazylii nowego produktu newsowego - Google News Showcase. Ma służyć czytelnikom do poznawania "głębszego kontekstu" informacji.
Google News Showcase prezentuje materiały i treści wyselekcjonowane przez redakcje biorące udział w programie, w formie nowych paneli w ramach aplikacji Google News. Koncern zainwestował w cały program (narzędzie i partnerstwa z wydawcami) miliard dolarów.
Jak działa Google News Showcase
Google tłumaczy na blogu, że "materiały dziennikarskie przedstawiane w ten sposób będą mogły dostarczać czytelnikom głębszego kontekstu i interaktywnych doświadczeń, także za pośrednictwem takich komponentów jak osie czasu, nawiązania do innych materiałów, a w przyszłości także funkcje wideo, audio i inne".
Google News Showcase ma pomóc redakcjom budować trwalsze relacje z odbiorcami.
Nowy produkt różni się tym od innych usług newsowych Google, że to co zobaczą czytelnicy będzie opierało się na redakcyjnym wyborze wydawców, z którymi Google zawiera partnerstwo dotyczące prezentowania tych treści w Google News Showcase. Do współpracy przy prezentowaniu treści na nowej platformie Google zaprosił wydawców 200 różnych mediów z Niemiec, Brazylii, Argentyny, Kanady, Wielkiej Brytanii i Australii.
Google News Showcase od dzisiaj dostępny jest w Niemczech oraz Brazylii w ramach aplikacji Google News na smartfonach z systemem Android. W Niemczech odbiorcy zobaczą treści z "Der Spiegel", "Stern", "Die Zeit"; w Brazylii z dziennika "Folha de S.Paulo", radia Band i serwisu Infobae. W sekcji dostępne będą też materiały od wydawców lokalnych. Google planuje w przyszłości rozszerzenie usługi o takie kraje jak Indie, Belgia i Holandia.
Wkrótce Google News Showcase pojawi się w Google News na iOS, a w przyszłości trafi do Google Discover oraz wyszukiwarki Google, jak i do kolejnych krajów.
W drugim kwartale br. koncern Alphabet, do którego należy Google, zanotował spadek przychodu o 2 proc. do 38,3 miliarda dolarów i zysku netto z 9,95 do 6,96 miliarda dolarów. Mimo wszystko wyniki giganta były lepsze od spodziewanych przez analityków.
Z kolei firma Google Poland w ub.r. zanotowała wzrost przychodów o 16,7 proc. do 442,08 mln zł oraz spadek netto z 27,72 do 25,71 mln zł. Spółka realizuje usługi wyłącznie dla dwóch zagranicznych firm Google’a. Liczba jej pracowników zwiększyła się do 498.
Dołącz do dyskusji: Najrzetelniejsze informacje w nowej sekcji Google News Showcase, na razie w Niemczech i Brazylii