SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google liderem - Pino na 12 miejscu

Prezentujemy top-20 witryn WWW i top-10 komunikatorów w Polsce, czyli styczniowe wyniki badania Megapanel.

Serwis Google.pl utrzymał pozycję lidera na polskim rynku internetowym, mimo spadku ilości użytkowników (może to wynikać ze zmiany metodologii badania - więcej) - wynika z najnowszych, styczniowych danych badania Megapanel PBI/Gemius.

W porównaniu ze statystykami z grudnia 2006 liczba użytkowników wyszukiwarki Google zmniejszyła się o prawie 500 tys. osób.

Niespodzianką jest obecność w czołowej dwudziestce portalu społecznościowego Pino, który po trzech miesiącach od uruchomienia znalazł się na 12 miejscu wśród najpopularniejszych witryn w Polsce.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego 

lp.nazwazasięgużytkownicy (real users)witryny objęte audytem site-centric
1Google79,89%10 502 408
2Onet.pl71,45%9 393 365tak**
3Wirtualna Polska63,95%8 407 664tak
4Allegro.pl55,90%7 349 229
5INTERIA.PL52,05%6 843 385tak
6o2.pl47,28%6 216 013tak
7wikipedia.org42,96%5 647 497
8Microsoft42,59%5 598 843
9Gazeta.pl39,01%5 129 038tak
10Grupa IDG28,20%3 707 215
11youtube.com26,45%3 477 323
12Pino.pl25,21%3 313 845tak
13Orange24,05%3 161 964
14msn.com23,81%3 130 259
15TP20,30%2 668 345
16Osemka.pl20,29%2 667 140tak
17Plus GSM19,74%2 595 295
18otoMoto19,20%2 524 181tak
19sciaga.pl18,79%2 469 856tak
20gadu-gadu.pl18,74%2 464 316tak

Zmiana "miesiąc do miesiąca" (styczeń 2007/grudzień 2006):

NazwaZmianaIlość
Google-479351
Onet+5449
WP+82442
Allegro-25969
Interia+98463
Microsoft-497909
o2.pl+283714
Gazeta.pl+424813

W rankingu na liczbę odsłon pozycję lidera umocnił serwis Allegro.pl, który miał ich ponad 3 mld.

Ranking witryn według miesięcznej liczby odsłon

lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy (real users)witryny objęte audytem site-centric
1Allegro.pl3 233 178 6597 349 229
2Onet.pl2 583 224 8629 393 365tak**
3Google2 022 256 90910 502 408
4Wirtualna Polska1 735 179 5398 407 664tak
5INTERIA.PL869 627 2546 843 385tak
6fotka.pl759 932 3371 984 478tak
7o2.pl753 676 5516 216 013tak
8grono.net604 761 162883 918tak
9epuls.pl504 710 662656 492tak
10Gazeta.pl430 097 2265 129 038tak

Ranking witryn według miesięcznego czasu

lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)
1Onet.pl56 362 96106:00:019 393 365
2Google55 882 86305:19:1510 502 408
3Wirtualna Polska37 216 19604:25:358 407 664
4Allegro.pl26 885 80803:39:297 349 229
5INTERIA.PL****22 003 22603:12:546 843 385
6o2.pl21 119 65703:23:516 216 013
7fotka.pl7 999 09004:01:501 984 478
8Gazeta.pl6 556 41201:16:415 129 038
9epuls.pl5 679 94408:39:07656 492
10Neostrada World5 043 23702:23:412 105 914
11grono.net4 245 76204:48:12883 918
12gry.pl3 373 20802:03:161 641 804
13wikipedia.org3 153 15600:33:295 647 497
14youtube.com2 933 68200:50:373 477 323
15mojegry.pl2 252 11502:40:11843 550
16travian3.pl2 175 47507:43:03281 888
17Orange2 115 59800:40:083 161 964
18fora.pl1 959 71701:07:411 737 020
19maxior.pl1 687 83500:51:351 962 844
20otoMoto1 668 90000:39:402 524 181

Liderem komunikatorów jest Gadu-Gadu - miesięcznie 5,4 mln użytkowników. Ze Skype korzysta 3 mln użytkowników a z Tlen.pl 988 tys.

Ranking komunikatorów według zasięgu miesięcznego

lp.nazwazasięgużytkownicy (real users)średni czas uruchomienia na użytkownikawitryny objęte audytem site-centric
1Komunikator Gadu-Gadu41,55%5 462 96670:29:20tak
2Komunikator Skype23,00%3 024 35367:08:14
3Komunikator Tlen.pl7,52%988 96254:00:24tak
4Komunikator AQQ0,93%121 85648:16:40tak
5Komunikator MSN messenger0,77%101 88171:23:55
6Komunikator Spik0,63%82 51539:45:46tak
7Komunikator Stefan0,32%42 46364:39:32tak
8Komunikator ICQ0,28%36 38534:57:55
9Komunikator Konnekt0,18%23 95480:25:29
10Komunikator Xfire0,10%12 54239:31:25

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2007 r.

Liczebność próby: N= 19 534. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC.

*  W zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów nie uwzględniono:
- komunikatora Windows Messenger, który instaluje się automatycznie wraz z systemem Windows i uruchamiając się automatycznie po starcie komputera w przeważającej części przypadków nie jest używany.
** Portal Onet.pl jest objęty audytem site-centric z wyjątkiem serwisu ”Praca”, który odwiedza 3 proc. użytkowników portalu. Liczba odsłon dokonywanych na serwisie praca stanowi  0,3 proc. wszystkich  odsłon dokonanych na portalu Onet.pl. Zasięg dla serwisu praca wynosi  2,18 proc.
*** W niniejszym zestawieniu podano wyniki jedynie dla tych części portalu Onet.pl, które biorą udział w audycie site-centric.
**** Ponieważ sposób oskryptowania węzła INTERIA.PL-Serwisy: Rozrywka-Muzyka-Teledyski / MuzykaTV nie zapewniał w styczniu 2007 prawidłowego zliczania czasu, wskaźnik czas został oszacowany na podstawie średniej liczby odsłon w wizycie w okresie poprzednich 8-ciu  miesięcy (04.2006-11.2006). Czas na tym węźle stanowi 6,1 proc. całego czasu uzyskanego przez portal INTERIA.PL w styczniu 2007.

Dołącz do dyskusji: Google liderem - Pino na 12 miejscu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl