Google zlikwiduje mobilną aplikację Shopping. Pozostaje tylko strona internetowa
Google zapowiedział, że w czerwcu 2021 roku zakończy wsparcie dla aplikacji mobilnej Shopping i przestanie ona działać w systemach Android oraz iOS. Użytkownicy poszukujący ofert zakupowych w sieci będą mogli korzystać wyłącznie z wyszukiwarki produktów dostępnej w internecie.
Usługa Shopping funkcjonuje pod tą nazwą od 2007 r., wcześniej była znana jako Froogle. Pozwala ona użytkownikom łatwo odnaleźć w sieci oferty konkretnych sklepów i dokonać szybkich zakupów z poziomu platformy.
Czytaj także: Google: nielimitowane połączenia w Google Meet wciąż możliwe
Koniec aplikacji Shopping
Google Shopping (w Polsce Zakupy) funkcjonuje w formie witryny internetowej, z usługi można także korzystać za pomocą aplikacji mobilnej działającej w smartfonach z systemami Android i iOS.
Teraz pojawiły się informacje (dostarczone m.in. przez serwis 9to5google) o tym, że Google zamierza zakończyć działanie Shopping w formie aplikacji.
Zgodnie z zapowiedziami uzyskanymi od Google w czerwcu 2021 r. aplikacja Shopping przestanie działać, nieco wcześniej producent zakończy wsparcie dla mobilnej platformy w systemach Android i iOS. Użytkownicy będą mogli nadal korzystać z Google Shopping, ale jedynie za pomocą serwisu internetowego.
Jak wyjaśnia Google internetowa wersja Shopping posiada obecnie większość funkcjonalności obecnych w aplikacji mobilnej i firma zamierza się skupić wyłącznie na dalszym rozwoju platformy dostępnej w przeglądarce. Według zapowiedzi od czerwca br. wszyscy użytkownicy mobilnej aplikacji będą kierowani do strony internetowej.
Po zapowiedzi Google pojawiły się spekulacje, że prawdziwą przyczyną rezygnacji Google z mobilnej aplikacji jest bardzo małe zainteresowanie nią ze strony użytkowników. W tej sytuacji dalszy rozwój smartfonowej platformy przestał być racjonalny.
Czytaj także: Google zapowiada konferencję I/O 2021. Wirtualnie i za darmo
Google Shopping jest już kolejną aplikacją, z której zrezygnował Google na przestrzeni ostatnich lat. Według informacji publikowanych na bieżąco na stronie Killed by Google do tej pory amerykański gigant zakończył 227 rozmaitych projektów i usług.
W czwartym kwartale 2020 r. koncern Alphabet (do którego należy Google) osiągnął wzrost przychodów o 23,5 proc. do 56,9 mld dolarów i zysku netto z 10,67 do 15,23 mld dolarów. Wpływy reklamowe z YouTube’a zwiększyły się o 46 proc., a z Google Cloud - z 2,61 do 3,83 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Google zlikwiduje mobilną aplikację Shopping. Pozostaje tylko strona internetowa