SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google konsoliduje platformy reklamowe. Wprowadza Google Ads, Google Marketing Platform i Google Ad Managera

Google zapowiedział integrację jego działających dotąd osobno platform i narzędzi reklamowych oraz zmianę ich nazw. W ofercie koncernu pojawią się Google Ads, Google Marketing Platform i Google Ad Manager zapewniające większą elastyczność, wygodniejszą obsługę i nowe funkcjonalności.

Google wyjaśnia, że zapowiedziane przez niego zmiany nazw i połączenie ze sobą konkretnych narzędzi analitycznych oraz reklamowych są odpowiedzią na zmiany, które zaszły na rynku od momentu, gdy 18 lat temu koncern wprowadził swoją pierwszą usługę reklamową - AdWords.

W ofercie pojawią się trzy podstawowe usługi: Google Ads, Google Marketing Platform i Google Ad Manager. Google zapowiada, że te nowe produkty pomogą reklamodawcom i wydawcom wybrać rozwiązania właściwe dla ich działalności. W ramach tej zmiany udostępniono też nowe rozwiązania, aby pomóc reklamodawcom zacząć stosować Google Ads i usprawnić współpracę pomiędzy zespołami zajmującymi się marketingiem internetowym.

Google Ads zamiast AdWords

Zgodnie z planem znana dobrze branży reklamowej platforma AdWords zostanie zamieniona na narzędzie o nazwie Google Ads. - Nowe Google Ads reprezentują pełną gamę możliwości reklamowych, które oferujemy już od dzisiaj na Google.com i naszych innych usług, stronach partnerów oraz w aplikacjach - po to, aby pomóc marketerom w kontakcie z miliardami osób, które szukają odpowiedzi w naszej wyszukiwarce, oglądają filmy na YouTube, znajdują nowe miejsca na Mapach, odkrywają aplikacje w Sklepie Play czy przeglądają treści w sieci – wyjaśnia w komunikacie Google.

Jednocześnie ze zmianą nazwy zapowiedziano wprowadzenie w Google Ads nowego typu kampanii przeznaczonych dla małych firm. Google zapewnia, że prowadzenie działań w tym formacie stanie się dla drobnych przedsiębiorców łatwe i wygodne dzięki zastosowaniu w jego obsłudze mechanizmów sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Ponadto na 10 lipca br. zapowiedziano wprowadzenie nowego typu reklam w ramach usługi Google Marketing Live, jednak Google nie podaje na razie w tej sprawie bliższych szczegółów.

Google Marketing Platform łączy DoubleClick i Google Analytics 360 Suite

Google poinformował także o ujednoliceniu w ramach marki Google Marketing Platform dwóch odrębnych dotąd usług: DoubleClick i Google Analytics 360 Suite.

- Od marketerów słyszeliśmy, że stosowanie technologii reklamowej i analitycznej jednocześnie przynosi korzyści takie jak lepsze zrozumienie klientów i lepsze rezultaty – wyjaśnia Google w komunikacie. - Google Marketing Platform pomaga marketerom osiągnąć ich cele poprzez wykorzystanie istniejących połączeń pomiędzy Google Analytics 360 Suite i DoubleClick Digital Marketing. Platforma pomaga marketerom planować, kupować, mierzyć i optymalizować media cyfrowe oraz doświadczenia użytkownika w jednym miejscu.

Według zapowiedzi w ramach Google Marketing Platform dostępne będzie narzędzie Display & Video 360. Produkt ten zawiera funkcje z DoubleClick Bid Managera, Campaign Managera oraz Studio & Audience Center, aby umożliwić zespołom kreatywnym, mediowym i agencjom współpracę oraz realizację kampanii reklamowych end-to-end w jednym miejscu.

DoubleClick for Publishers i DoubleClick Ad Exchange w Google Ad Manager

Nową marką wśród narzędzi reklamowych Google będzie także Google Ad Manager oferujący w jednym miejscu rozwiązania dostępne dotąd w ramach usług DoubleClick for Publishers i DoubleClick Ad Exchange .

Według Google nowa platforma ułatwi wydawcom zarządzanie ich produktami reklamowymi w prostszy i szybszy sposób. Zgodnie z zapowiedzią Google Ad Manager będzie kompletną i jednolitą platformą typu programmatic. Google zapowiada, że wszystkie nowe usługi reklamowe staną się dostępne dla użytkowników i partnerów biznesowych koncernu w ciągu najbliższego miesiąca.

W I kwartale br. Google wypracował 30,9 mld dol. przychodów, podczas gdy w takim samym okresie roku ubiegłego przychody Google wyniosły 24,6 mld dol. Segment reklamowy to główne źródło przychodów Google – w I kwartale br. przyniósł on 26,6 mld dol. (21,4 mld rok wcześniej).

 

Dołącz do dyskusji: Google konsoliduje platformy reklamowe. Wprowadza Google Ads, Google Marketing Platform i Google Ad Managera

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl