Google: 2,7 mln USD na innowacje w europejskim dziennikarstwie
Google przekazało Międzynarodowemu Instytuowi Prasy (IPI) z siedzibą w Wiedniu grant w wysokości 2,7 miliona dolarów.
W październiku ubiegłego roku internetowy gigant ogłosił, że przekaże organizacjom non-profit pracującym nad rozwojem nowych perspektyw w dziennikarstwie w sumie 5 milionów dolarów. Wówczas około 40 proc. tych funduszy dostała Knight Foundation w USA (więcej na ten temat).
Przekazane teraz pieniądze dla IPI mają zostać przeznaczone na sponsorowanie konkursu dotyczącego innowacji w dziennikarstwie newsowym (IPI News Innovation Contest) w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Celem konkursu jest wyłonienie przełomowych pomysłów, które będą miały wpływ na rozwój dziennikarstwa.
"Granty zostaną przyznane zarówno dla organizacji komercyjnych jak i non-profit, pracujących nad rozwojem inicjatyw dziennikarskich, włączając w to oprogramowanie open-source, technologie mobilne, projekty stworzone przez lub dla dziennikarzy i powstające w interesie publicznym. Od 23 lutego do 1 czerwca IPI czeka na propozycje z całego regionu dotyczące innowacji w dziennikarstwie online, nowych modelów ekonomicznych i szkoleń z dziedziny dziennikarstwa i reportażu online" - poinformowało Google.
Dołącz do dyskusji: Google: 2,7 mln USD na innowacje w europejskim dziennikarstwie