Główne rozgłośnie radiowe straciły w 2012 roku, RMF FM liderem
Pozycję lidera rynku radiowego w 2012 roku zajęło RMF, a na podium uplasowało się jeszcze Radio ZET i Jedynka. Stacje te w porównaniu do 2011 roku zanotowały jednak spadki udziałów - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
W 2012 roku pozycję lidera w rynku radiowym zajęło RMF FM - wynika z najnowszej fali badania Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
W porównaniu z analogicznym okresem 2011 roku rozgłośnia ta zanotowała spadek udziału w rynku o 1,3 punktu proc., do poziomu 24,7 proc. Na drugim miejscu w rankingu znalazło się Radio ZET, które straciło 0,8 punktu procentowego (15,4 proc.).
Na podium uplasowała się jeszcze radiowa Jedynka z udziałem w rynku 11,6 proc. (spadek o 0,3 punkt proc.). Z kolei miejsce tuż za podium należało do Programu III Polskiego Radia, którego średni udział w 2012 roku był taki sam jak w 2011 roku i wyniósł on 8,2 proc.
WIRTUALNEMEDIA.PL | styczeń 2011 : grudzień 2011 | styczeń 2012 : grudzień 2012 |
Radio RMF FM | 26,0% | 24,7% |
Radio ZET | 16,2% | 15,4% |
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia | 11,9% | 11,6% |
Trójka - Program 3 Polskiego Radia | 8,2% | 8,2% |
Radio Maryja | 2,1% | 2,7% |
ESKA ROCK | 1,5% | 1,8% |
Radio TOK FM | 1,3% | 1,2% |
RMF Classic | 0,7% | 0,9% |
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia | 0,6% | 0,6% |
Czwórka - Program 4 Polskiego Radia | 0,4% | 0,5% |
CHILLI ZET | 0,5% | 0,5% |
Radio PiN | 0,2% | 0,2% |
Dołącz do dyskusji: Główne rozgłośnie radiowe straciły w 2012 roku, RMF FM liderem