Nielsen z najwyższymi globalnymi przychodami na rynku firm badawczych
W skali globalnej, najwyższe przychody spośród największych firm badawczych na świecie odnotował w ubiegłym roku Nielsen - 6,57 mld dolarów. Kolejne miejsca pod tym względem zajmują Kantar (3,99 mld dol.) oraz IQVIA 3.46 mld dol.).
Zestawienie globalnych przychodów firm zajmujących się badaniami rynku podała organizacja branżowa American Marketing Association (AMA). Otwiera je Nielsen, którego przychody w ubiegłym roku wyniosły 6,57 mld dolarów (+2,4 proc. w relacji rdr.), z czego 3,72 mld dol. wypracowano na rynku amerykańskim, a 2,84 mld dol. na pozostałych rynkach.
Drugie miejsce zajmuje Kantar, którego przychody w skali roku spadły w 2017 r. o 2,4 proc. Firma odnotowała 970 mln dolarów przychodu z rynku amerykańskiego oraz 3,02 mld dolarów z innych rynków.
Przychody IQVIA w 2017 roku wzrosły w skali roku o 5,3 proc. W USA przychody firmy wyniosły 1,43 mld dol, a poza USA 2,03 mld dol.
Kolejne miejsca zajęły Ipsos, którego łączny przychód wyniósł 1,97 mld dol (+0,2 proc. rdr., w USA 569 mln dol., poza USA 1,4 mld dol.); Gfk z przychodami 1,65 mld dol (-3,3 proc. rdr., w USA 300 mln dol., poza US 1,35 mld dol.); IRI z przychodami 1,14 mld dol (+14,7 proc. rdr., w USA 733,4 mln dol., poza USA 416 mln dol.) oraz comScore, którego przychody w 2017 r. wyniosły 403 mln dol. (+4,9 proc. rdr., 332, mln dol. w USA, pozostałe rynki 71,2 mln dol.).
Jak podaje AMA, 50 czołowych agencji badawczych ze Stanów Zjednoczonych wypracowało łączny przychód 24,08 mld dolarów, z czego ponad 46 proc. (11,24 mld dol.) wygenerowano w USA. Pozostałe 53 proc. (12,83 mld dol.) to przychody z innych rynków. Przychody największych agencji w skali roku były wyższe o 3,4 proc.
Dołącz do dyskusji: Nielsen z najwyższymi globalnymi przychodami na rynku firm badawczych