Polacy będą oglądać mundial głównie w telewizji, 15 proc. z tej okazji kupi telewizor
77% Polaków zamierza oglądać mecze piłkarskiego mundialu w Rosji w domu przed telewizorem. Spora grupa nadal nie wie jednak dokładnie w jakich stacjach będą transmitowane spotkania - wynika m.in. z badania HX Study zrealizowanego na zlecenie Starcomu i Samsung Electronics Polska.
W badaniu przeanalizowane zostały sposoby i okoliczności oglądania meczów, świadomość tego, w jakich mediach można je oglądać oraz zainteresowania nowinkami technologicznymi w kontekście oglądania transmisji ze spotkań.
W przypadku telewizji, 56% respondentów wie, że rozgrywki będzie można zobaczyć w TVP, ale ponad 20% błędnie wskazuje Eurosport czy Polsat. Jeszcze większy brak świadomości widoczny jest w przypadku serwisów VOD: tylko co trzeci badany ma świadomość, że mecze na żywo można oglądać również na TVP VOD.
Część meczów reprezentacji Polski transmitowana będzie w godzinach pracy. Mimo to, respondenci w większości odpowiedzieli, że zamierzają oglądać je w domu. 7% zamierza wziąć z tej okazji wolne w pracy lub wyjść wcześniej, tyle samo ankietowanych zamierza oglądać je w pracy.
Z pozostałych sposobów śledzenia wyniku na żywo, takich jak transmisja tekstowa w internecie oraz słuchanie relacji w radio, zamierza skorzystać 10% Polaków. Mecze rozgrywane w trakcie dnia nie wpływają więc na zmianę nawyków w sposobie śledzenia zmagań sportowych i nadal widoczna jest tu przewaga telewizji nad pozostałymi mediami.
Co czwarty respondent nie zamierza szukać dodatkowych informacji o mistrzostwach w Rosji. Ci, którzy deklarują, że będą to robić, jako źródło wiedzy głównie wskazują na wiadomości sportowe emitowane w telewizji.
Na zakup nowego odbiornika TV z okazji mundialu w Rosji zdecydowało się 15% badanych, a 14% jeszcze tego nie wie, co może wskazywać na to, że rozważają taki zakup. Dodatkowym motywatorem do zmiany jest nieustanny rozwój technologii i możliwości współczesnych Smart TV.
Co trzeci ankietowany wskazuje, że najbardziej byłby zainteresowany możliwością oglądania meczów w technologii 4K. Na kolejnych miejscach pojawiły się rozwiązania pozwalające na nagrywanie i przewijanie transmisji oraz dostęp do statystyk.
Badanie z serii HX Study zostało przeprowadzone na zlecenie agencji mediowej Starcom i firmy Samsung Electronics Polska, na panelu Ariadna, metodą CAWI, na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1065 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości.
Dołącz do dyskusji: Polacy będą oglądać mundial głównie w telewizji, 15 proc. z tej okazji kupi telewizor
Soczi - Kazań 2055 km
To tak jakby na mecze mistrzostwa w Hiszpani jeździć z Polski