Gdańsk chce być globalną marką
Zostać metropolią nr.1 w tej części Europy - m.in. taki cel stawiasobie miasto Gdańsk, dla którego wybrana w konkursie agencja DemoEffective Launching opracuje strategię marki. W ramach jejwdrażania przeprowadzone zostaną badania wizerunku miasta wśródobcokrajowców.
- Obecnie Gdańsk stoi przed tak ważnymi wyzwaniami jakorganizacja Euro 2012, powstanie Europejskiego Centrum Solidarnościczy starania o miano Europejskiej Stolicy Kultury 2016. StworzenieStrategii marki Gdańsk do 2013 roku stało się więc niezbędne wkontekście właściwej koordynacji działań związanych z realizacjąpowyższych przedsięwzięć - mówi Anna Zbierska, kierownik ReferatuPromocji Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Odpowiedzialna za przygotowanie tej strategii jest agencja DemoEffective Launching, która w rozpisanym przez UM konkursie pokonała10 innych firm. Wśród kryteriów oceny projektów konkursowych branopod uwagę innowacyjność koncepcji, kompleksowe ujęcie tematu,profesjonalizm, rzetelność i spójność merytoryczną. Zwycięskiprojekt został opracowany przez zespół Działu PlanowaniaStrategicznego Demo pod kierownictwem Macieja Dolaty i MonikiHajdas.
Nowo wyznaczona strategia definiuje najważniejsze składowe markiGdańsk o zasięgu lokalnym i globalnym. Plan komunikacji społeczneji marketingowej autorstwa Demo na lata 2008-2013 to swoistewyzwanie, jakie miasto sobie stawia. Składa się nań m.in.stworzenie z Gdańska globalnej marki i metropolii nr.1 w tej częściEuropy.
- Strategia marki Gdańsk ma za zadanie przyciągać ludzi:mieszkańców, aby tu zostali; turystów, aby do miasta chcieliprzyjeżdżać, a później wracać; inwestorów, aby znaleźli tu miejscena swój biznes; studentów, aby w Gdańsku uczyli się, a koniecstudiów nie kończył kontaktu z miastem - tłumaczy Jacek Sadowski,dyrektor generalny Demo Effective Launching.
W listopadzie rusza międzynarodowy projekt badawczy będącypierwszym etapem wdrażania strategii marki Gdańsk. Celem badaniajest poznanie percepcji Gdańska w oczach Polaków i obywateli trzechpaństw, którzy najczęściej odwiedzają miasto - Brytyjczyków,Szwedów i Niemców. Badanie umożliwi także weryfikację koncepcjistrategicznej zaproponowanej w ramach konkursu oraz stanowić będziepodstawę do opracowania całości strategii komunikacji miasta.
Partnerem i wykonawcą badań będzie TNS OBOP. Badanie omnibusowezostanie przeprowadzone w Niemczech wśród osób w wieku powyżej 15lat, w Szwecji na pytania odpowiadać będą osoby między 18 a 64rokiem życia, a w Wielkiej Brytanii osoby, które ukończyły 16 lat.W badaniu wezmą także udziały Polacy powyżej 15. roku życia. Wkażdym z krajów przebadana zostanie reprezentatywna grupa 1000osób. Biorąc pod uwagę różnice między poszczególnymi grupamidocelowymi stworzono dwie odrębne ankiety. Przewidziany czas na ichwypełnienie to 5 minut. Koszty badania wynieść mają 500 tys.zł.
Podczas badania respondenci wskazywać będą osoby, wydarzeniakulturalne i historyczne oraz miejsca i zabytki, które kojarzą zGdańskiem. Pytani odpowiedzą także na pytanie jak chcieliby spędzićczas odwiedzając miasto wiosną, latem i jesienią oraz czy Gdańsk maszansę stać się drugą Doliną Krzemową. Wyniki tych pionierskichbadań pomogą wyznaczyć "punkt zero", który w przyszłości pozwolibadać skuteczność prowadzonych działań marketingowych.
W styczniu efekt prac zostanie zaprezentowany europejskim biurompodróży i największym pomorskim spółkom - jak Lotos czy GE MoneyBank. Ich opinie posłużą do wybrania ostatecznej wersji strategiipromocyjnej. - Ma ona obowiązywać 6 lat, przy czym co roku będziemyją weryfikować - mówi "Gazecie Wyborczej" Zbierska.
Dołącz do dyskusji: Gdańsk chce być globalną marką