Gazety z reklam: „Super Express” i „PB” mocno w górę, „GW” w dół
W I półroczu br. gazety zarobiły z reklam prawie 5 proc. mniej niż rok wcześniej. W czołówce największy spadek wpływów zanotowała „Gazeta Wyborcza”, a największe wzrosty „Super Express”, „Echo Miasta” i „Puls Biznesu”.
Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do czerwca br. cennikowe wpływy reklamowe gazet były o 4,9 proc. mniejsze niż w I półroczu ub.r. Licząc z autopromocją ten spadek wyniósł 3 proc. Natomiast wydatki na autopromocję wzrosły o 32,2 proc.
>>> Dalej spada sprzedaż dzienników. „Fakt” w dół o 76 tys. egz.
Najwięcej z reklam w I półroczu br. zarobiła „Gazeta Wyborcza” (Agora), ale też zanotowała stosunkowo największy w skali roku spadek tych przychodów - dokładnie 17,4 proc. Mniej niż rok wcześniej zarobiły też z tego „Rzeczpospolita” (Presspublica) - o 9,2 proc., „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - o 5,2 proc., bezpłatne „Metro” (Agora) - o 3,6 proc. i regionalny „Express Bydgoski” (Express Media) - o 1,5 proc.
>>> Dzienniki regionalne dalej tracą, najbardziej „Gazeta Krakowska”
Z drugiej strony nieznacznie większe niż rok wcześniej - dokładnie o 2,4 proc. - wpływy reklamowe osiągnęła „Polska” (Polskapresse). Dwucyfrowy wzrost tych przychodów - dokładnie 11,8 proc. - zanotował „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Natomiast po ponad 20 proc. więcej niż w I połowie ub.r. zarobiły z reklam „Super Express” (Murator) - o 28,7 proc., bezpłatne „Echo Miasta” (Polskapresse) - o 22,8 proc., i „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 21,8 proc.
>>> Jakie są najpopularniejsze gazety regionalne?
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) | ||
I półrocze 2011 | I półrocze 2010 | |
Gazeta Wyborcza | 334 950 215 zł | 405 264 024 zł |
Polska | 144 952 993 zł | 141 511 223 zł |
Fakt | 119 451 316 zł | 106 849 045 zł |
Rzeczpospolita | 80 417 606 zł | 88 593 410 zł |
Super Express | 55 275 702 zł | 42 965 122 zł |
Metro | 48 942 774 zł | 50 752 175 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 41 125 913 zł | 43 401 534 zł |
Puls Biznesu | 21 298 752 zł | 17 493 216 zł |
Echo Miasta | 20 423 462 zł | 16 636 669 zł |
Express Bydgoski | 20 156 226 zł | 20 464 107 zł |
monitorowane tytuły razem | 1 081 453 849 zł | 1 136 723 592 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 1 159 808 363 zł | 1 195 991 660 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 78 354 514 zł | 59 268 068 zł |
Dołącz do dyskusji: Gazety z reklam: „Super Express” i „PB” mocno w górę, „GW” w dół