Gazety z reklam: „GW” i „Rz” mniej, w górę „Fakt”, „SE” i „DGP” (TOP10)
W listopadzie br. dzienniki cennikowo zarobiły z reklam tylko 1,8 proc. mniej niż rok wcześniej, przy czym o wiele większy spadek zanotowała „Gazeta Wyborcza”. Za to spore wzrosty osiągnęły „Fakt”, „Super Express” i „Dziennik Gazeta Prawna”.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że „Gazeta Wyborcza” (Agora) w listopadzie cennikowo zarobiła z reklam 12,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei przychody „Rzeczpospolitej” (Presspublica) spadły w skali roku o 2,2 proc.
>>> Gazety tylko 320-370 mln zł z reklam. Rabaty po 75-80 proc. (analiza)
„GW” i „Rz” to jedyne gazety z czołówki, które zanotowały spadki wpływów reklamowych. Za to „Super Express” (Murator) cennikowo zarobił z reklam 15,3 proc. więcej niż przed rokiem, „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - 13,6 proc. więcej, a „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 13,2 proc. więcej. Przychody „Polski” (Polskapresse) wzrosły o 7,1 proc., regionalnej „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne) - o 9 proc., a bezpłatnych „Metra” (Agora) i „Naszego Miasta” (Polskapresse) - odpowiednio o 10,2 i 16,1 proc. Natomiast „Express Ilustrowany” (Polskapresse) zarobił z reklam aż o 34,8 proc. więcej niż przed rokiem.
>>> O 24 proc. spadła sprzedaż „Rzeczpospolitej”, liderem „Fakt”
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) | ||
XI.2012 | XI.2011 | |
Gazeta Wyborcza | 50 681 194 zł | 57 652 831 zł |
Polska | 26 518 292 zł | 24 766 226 zł |
Fakt | 20 446 583 zł | 17 990 216 zł |
Rzeczpospolita | 14 010 278 zł | 14 327 865 zł |
Super Express | 10 793 995 zł | 9 360 375 zł |
Metro | 10 583 490 zł | 9 603 344 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 7 833 336 zł | 6 922 347 zł |
Gazeta Pomorska | 3 737 432 zł | 3 429 139 zł |
Express Ilustrowany | 3 355 681 zł | 2 490 143 zł |
Nasze Miasto (przed rokiem: Echo Miasta) | 3 064 627 zł | 2 638 649 zł |
monitorowane tytuły razem | 181 283 112 zł | 184 586 533 zł |
Dołącz do dyskusji: Gazety z reklam: „GW” i „Rz” mniej, w górę „Fakt”, „SE” i „DGP” (TOP10)