Gazety mniej z reklam w 2012 r. „GW” i „DGP” najmocniej w dół
W 2012 roku cennikowe wpływy reklamowe gazet były o 8,4 proc. niższe niż rok wcześniej. Jeszcze większe, kilkunastoprocentowe spadki zanotowały „Gazeta Wyborcza” i „Dziennik Gazeta Prawna” - niewielki wzrost osiągnęło „Metro”.
Dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że spadek cennikowych wpływów reklamowych gazet był w ub.r. niższy niż faktycznych przychodów. Cennikowo (bez rabatów) dzienniki w całym roku zarobiły bowiem 8,4 proc. mniej niż przed rokiem. Tymczasem według danych Starlinka ich rzeczywiste wpływy reklamowe w trzech pierwszych kwartałach ub.r. spadły w skali roku o 20,4 proc. (zobacz szczegóły).
Osiągająca zdecydowanie największe przychody reklamowe „Gazeta Wyborcza” (Agora) zanotowała też ich największy spadek (wśród czołowych tytułów) - 11,5 proc. „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zarobił mniej o 11,2 proc., a „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - o 9,4 proc. Wpływy Super Expressu” (Murator) zmalały o 6,5 proc., „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 4,5 proc., a „Rzeczpospolitej” (Presspublica) - o 3,3 proc.
>>> „Rzeczpospolita” z największym spadkiem sprzedaży
W czołówce tylko „Polska” (Polskapresse) i bezpłatne „Metro” (Agora) zanotowały niewielkie wzrosty wpływów reklamowych rok do roku. Wyniosły one, odpowiednio, 0,6 i 3,3 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | 2012 | 2011 |
Gazeta Wyborcza | 588 131 490 zł | 664 480 398 zł |
Polska | 298 663 810 zł | 296 777 176 zł |
Fakt | 208 229 247 zł | 230 425 324 zł |
Rzeczpospolita | 150 240 401 zł | 155 307 844 zł |
Super Express | 116 564 653 zł | 124 696 202 zł |
Metro | 107 919 817 zł | 104 466 740 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 71 805 031 zł | 80 873 530 zł |
Puls Biznesu | 44 455 968 zł | 46 523 732 zł |
monitorowane tytuły razem | 2 003 967 083 zł | 2 187 074 989 zł |
Dołącz do dyskusji: Gazety mniej z reklam w 2012 r. „GW” i „DGP” najmocniej w dół
To byłaby pasjonująca lektura.