SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gazety mniej z reklam: GW w dół o 10 proc. a „Fakt” o 20 proc.

W I kwartale br. polskie dzienniki cennikowo zarobiły z reklam 7,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Największe spadki zanotowały „Dziennik Gazeta Prawna”, „Fakt” i „GW”.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do marca br. wpływy reklamowe gazet - cennikowe, bez autopromocji - wyniosły 458,1 mln zł, czyli 7,3 proc. mniej niż przed rokiem. Licząc z autopromocją, ten spadek jest minimalnie mniejszy. Natomiast nakłady na autopromocję wzrosły o 9,2 proc.

>>> Sprzedaż dzienników: „Gazeta Wyborcza” najmniej w historii

W czołówce zdecydowanie najbardziej w skali roku spadły przychody reklamowe „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - o 35,3 proc. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił 19,4 proc. mniej, „Gazeta Wyborcza” - 9,4 proc. mniej, a „Rzeczpospolita” (Presspublica) - o 5,8 proc. mniej.

>>> Dzienniki regionalne tracą czytelników, najbardziej „Głos Dziennik Pomorza”

Za to wpływy reklamowe „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) wzrosły o 12,8 proc., „Polski” (Polskapresse) - o 8 proc., a „Super Expressu” (Murator) - o 7,5 proc. Jeszcze większe wzrosty zanotowały bezpłatne „Metro” (Agora) i „Echo Miasta” (Polskapresse) - odpowiednio 18,6 i 25,4 proc., oraz regionalna „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) - 27,1 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
 I-III 2012I-III 2011
Gazeta Wyborcza142 387 878 zł157 091 008 zł
Polska69 658 980 zł64 494 769 zł
Fakt45 134 165 zł55 989 969 zł
Rzeczpospolita34 780 814 zł36 929 763 zł
Super Express27 069 434 zł25 170 317 zł
Metro25 175 435 zł21 221 886 zł
Dziennik Gazeta Prawna12 410 000 zł19 195 374 zł
Echo Miasta11 298 817 zł9 007 802 zł
Puls Biznesu10 287 010 zł9 115 936 zł
Gazeta Pomorska8 598 858 zł6 762 700 zł
monitorowane tytuły razem458 123 899 zł494 140 986 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją496 875 995 zł529 615 763 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja38 752 096 zł35 474 777 zł

Dołącz do dyskusji: Gazety mniej z reklam: GW w dół o 10 proc. a „Fakt” o 20 proc.

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ANTY
GÓWNO WYBIÓRCZE TO JESZCZE ISTNIEJE?!
odpowiedź
User
zz
Jaki procent reklam wyborczej stanowią reklamy finansowane przez podatników, czyli WSZYSTKICH NAS?!!! Reklamy i ogłoszenia Agencji Mienia Wojskowego, ANR, samorządów, ministerstw itd. To jest ukryta dotacja dla ojca dyrektora Michnika. By żyło się lepiej...
odpowiedź
User
pi
Skoro Polska ma coraz większe wpływy reklamowe, to dlaczego na oddziałach szykują masowe zwolnienia?
odpowiedź