SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gazety 17 proc. mniej z reklam. „DGP” i „Fakt” najbardziej w dół

W styczniu br. polskie dzienniki cennikowo zarobiły 17,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Największe spadki zanotowały „Dziennik Gazeta Prawna” i „Fakt”, a nie mniejsze - „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza”.

Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że w styczniu br. cennikowe przychody reklamowe gazet bez autopromocji były dokładnie o 17,46 proc. niższe niż rok wcześniej, a z uwzględnieniem autopromocji - o 16,52 proc. niższe. Z kolei nakłady na autopromocję spadły w skali roku o 4 proc.

>>> Sprzedaż dzienników w grudniu: zyskał tylko „SE”, najwięcej straciła „Rzeczpospolita”

Zdecydowanie największy spadek cennikowych wpływów reklamowych rok do roku zanotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 44,5 proc. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił z reklam 27,4 proc. mniej niż rok wcześniej, „Rzeczpospolita” (Presspublica) - 19,3 proc. mniej, a „Gazeta Wyborcza” (Agora) - 16,7 proc. mniej. Natomiast wpływy reklamowe „Super Expressu” (Murator) zmniejszyły się o 4,8 proc.

Z drugiej strony spore wzrosty przychodów reklamowych osiągnęły bezpłatne gazety: „Echo Miasta” (Polskapresse) - 25 proc., a „Metro” (Agora) - 15,8 proc. Z kolei „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) cennikowo zarobił z reklam 8,6 proc. więcej niż rok wcześniej, „Polska” (Polskapresse) - 7,7 proc. więcej, a „Puls Biznes” (Bonnier Business Polska) - 3,6 proc. więcej.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
 I.2012I.2011
Gazeta Wyborcza39 280 269 zł47 171 533 zł
Polska17 887 027 zł16 609 550 zł
Fakt12 028 028 zł16 567 335 zł
Rzeczpospolita9 030 425 zł11 187 084 zł
Metro7 269 355 zł6 277 274 zł
Super Express6 406 543 zł6 727 596 zł
Dziennik Gazeta Prawna3 063 717 zł5 521 291 zł
Echo Miasta2 868 348 zł2 294 281 zł
Przegląd Sportowy2 425 446 zł2 233 362 zł
Puls Biznesu2 363 665 zł2 280 355 zł
monitorowane tytuły razem118 041 574 zł143 009 543 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją128 365 037 zł153 761 786 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja10 323 463 zł10 752 243 zł


 

Dołącz do dyskusji: Gazety 17 proc. mniej z reklam. „DGP” i „Fakt” najbardziej w dół

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ktoś
Skoro gazeta Polska tak super zarabia, to czemu tak traktują swoich pracowników i tyle im płacą w oddziałach, że nie starcza na życie???
odpowiedź