Gazety 17 proc. mniej z reklam. „DGP” i „Fakt” najbardziej w dół
W styczniu br. polskie dzienniki cennikowo zarobiły 17,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Największe spadki zanotowały „Dziennik Gazeta Prawna” i „Fakt”, a nie mniejsze - „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza”.
Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że w styczniu br. cennikowe przychody reklamowe gazet bez autopromocji były dokładnie o 17,46 proc. niższe niż rok wcześniej, a z uwzględnieniem autopromocji - o 16,52 proc. niższe. Z kolei nakłady na autopromocję spadły w skali roku o 4 proc.
>>> Sprzedaż dzienników w grudniu: zyskał tylko „SE”, najwięcej straciła „Rzeczpospolita”
Zdecydowanie największy spadek cennikowych wpływów reklamowych rok do roku zanotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 44,5 proc. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił z reklam 27,4 proc. mniej niż rok wcześniej, „Rzeczpospolita” (Presspublica) - 19,3 proc. mniej, a „Gazeta Wyborcza” (Agora) - 16,7 proc. mniej. Natomiast wpływy reklamowe „Super Expressu” (Murator) zmniejszyły się o 4,8 proc.
Z drugiej strony spore wzrosty przychodów reklamowych osiągnęły bezpłatne gazety: „Echo Miasta” (Polskapresse) - 25 proc., a „Metro” (Agora) - 15,8 proc. Z kolei „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) cennikowo zarobił z reklam 8,6 proc. więcej niż rok wcześniej, „Polska” (Polskapresse) - 7,7 proc. więcej, a „Puls Biznes” (Bonnier Business Polska) - 3,6 proc. więcej.
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) | ||
I.2012 | I.2011 | |
Gazeta Wyborcza | 39 280 269 zł | 47 171 533 zł |
Polska | 17 887 027 zł | 16 609 550 zł |
Fakt | 12 028 028 zł | 16 567 335 zł |
Rzeczpospolita | 9 030 425 zł | 11 187 084 zł |
Metro | 7 269 355 zł | 6 277 274 zł |
Super Express | 6 406 543 zł | 6 727 596 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 3 063 717 zł | 5 521 291 zł |
Echo Miasta | 2 868 348 zł | 2 294 281 zł |
Przegląd Sportowy | 2 425 446 zł | 2 233 362 zł |
Puls Biznesu | 2 363 665 zł | 2 280 355 zł |
monitorowane tytuły razem | 118 041 574 zł | 143 009 543 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 128 365 037 zł | 153 761 786 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 10 323 463 zł | 10 752 243 zł |
Dołącz do dyskusji: Gazety 17 proc. mniej z reklam. „DGP” i „Fakt” najbardziej w dół