Gazety 12 proc. mniej z reklam w I kw. 2014. Ostro w dół „Gazeta Wyborcza” i „DGP”, zyskał „SE” (TOP10)
W pierwszym kwartale br. cennikowe wpływy reklamowe gazet codziennych były o 11,9 proc. niższe niż rok wcześniej. O ponad 20 proc. zmalały przychody „Gazety Wyborczej”, „Dziennika Gazety Polskiej”, „Naszego Miasta” i „Gazety Pomorskiej”, za to duży wzrost zanotował „Super Express”.
Od stycznia do marca br. cennikowe przychody reklamowe dzienników wyniosły 341,7 mln zł, o 46 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 11,87 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Przypomnijmy, że w całym ub.r. faktyczne wpływy reklamowe gazet codziennych, według szacunków Starlinka, spadły aż o 28,7 proc. (zobacz szczegóły).
W I kwartale br. „Gazeta Wyborcza” (Agora) cennikowo zarobiła z reklam 89 mln zł, o 23,7 mln zł mniej niż rok wcześniej, co daje spadek o 21 proc. Przychody „Dziennika Gazety Prawnej” zmalały o 21,5 proc. (z 15,9 do 12,5 mln zł, a więc o 3,4 mln zł), bezpłatnego „Naszego Miasta” (Grupa Polskapresse) - o 22,7 proc. (z 8 do 6,2 mln zł, czyli o 1,8 mln zł), a regionalnej „Gazety Pomorskiej” (Grupa Polskapresse) - o 20,3 proc. (z 7,5 do 6 mln zł).
Trochę mniejsze spadki zanotowały „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) i „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communications). Wpływy reklamowe pierwszego dziennika zmalały o 16,6 proc. (z 40,8 do 34,1 mln zł), a drugiego - o 16,5 proc. (z 24,2 do 20,2 mln zł).
Nieznacznie mniej niż rok wcześniej zarobiły z reklam „Polska” (Grupa Polskapresse) i bezpłatne „Metro” (Agora). Przychody pierwszego tytułu spadły o 3 proc. (z 56,1 do 54,4 mln zł), a drugiego - o 1,4 proc. (z 21,8 do 21,5 mln zł).
Za to cennikowe wpływy reklamowe „Super Expressu” wzrosły w skali roku z 21 do 24,8 mln zł, co oznacza 17,8 proc. w górę.
>>> Przeglądaj okładki gazet i czasopism w naszym nowym dziale Jedynki
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-III.2013 | I-III.2014 |
GAZETA WYBORCZA | 112 698 736 zł | 88 996 511 zł |
POLSKA | 56 117 415 zł | 54 428 584 zł |
FAKT | 40 854 337 zł | 34 076 672 zł |
SUPER EXPRESS | 21 038 009 zł | 24 778 288 zł |
METRO | 21 826 814 zł | 21 517 520 zł |
RZECZPOSPOLITA | 24 208 941 zł | 20 215 820 zł |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA | 15 893 913 zł | 12 467 726 zł |
NASZE MIASTO | 8 027 669 zł | 6 206 422 zł |
EXPRESS ILUSTROWANY | 5 769 645 zł | 6 126 257 zł |
GAZETA POMORSKA | 7 552 840 zł | 6 017 267 zł |
monitorowane tytuły razem | 387 736 853 zł | 341 726 294 zł |
Dołącz do dyskusji: Gazety 12 proc. mniej z reklam w I kw. 2014. Ostro w dół „Gazeta Wyborcza” i „DGP”, zyskał „SE” (TOP10)