SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gazety 11 proc. mniej z reklam. „GW” mocno w dół, „Rz” i „SE” w górę (TOP 10)

W lipcu polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 10,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej” spadły o prawie jedną piątą, za to „Super Expressu” i „Rzeczpospolitej” wzrosły o kilka-kilkanaście proc.

Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe przychody reklamowe „Gazety Wyborczej” (Agora) były w lipcu o 17,8 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Z kolei „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) zarobiła o 16,4 proc. mniej. A kilkuprocentowe spadki wpływów reklamowych zanotowały „Polska” (Polskapresse), „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), bezpłatne „Metro” (Agora) i „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - odpowiednio 3,7, 4,8, 4,7 i 6,3 proc.

>>> Wszystkie dzienniki straciły w I półroczu, „Rzeczpospolita” najbardziej na minusie

Przychody reklamowe wszystkich gazet w lipcu zmalały rok do roku o 10,8 proc. To więcej niż w całym I półroczu, kiedy dynamika ten spadek wyniósł 8,4 proc. (zobacz szczegółowe dane).

Z drugiej strony „Rzeczpospolita” (Presspublica) cennikowo zarobiła w lipcu z reklam 11,7 proc. więcej niż przed rokiem, „Super Express” (Murator) - o 4,1 proc., a „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) - o 1,2 proc. Jeszcze bardziej - o 15,2 proc. - wzrosły wpływy reklamowe bezpłatnego „Echa Miasta” (Polskapresse).

>>> Wszystkie dzienniki regionalne straciły w I półroczu 2012

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
WIRTUALNEMEDIA.PLVII.2012VII.2011
Gazeta Wyborcza37 626 993 zł45 786 264 zł
Polska21 921 073 zł22 752 665 zł
Fakt14 429 791 zł15 154 434 zł
Rzeczpospolita8 834 125 zł7 908 518 zł
Super Express8 292 539 zł7 963 235 zł
Metro6 913 419 zł7 254 115 zł
Dziennik Gazeta Prawna3 709 944 zł3 957 908 zł
Echo Miasta3 438 761 zł2 983 699 zł
Przegląd Sportowy2 975 447 zł2 941 319 zł
Gazeta Pomorska2 573 450 zł3 076 810 zł
monitorowane tytuły razem135 703 432 zł152 135 016 zł

Dołącz do dyskusji: Gazety 11 proc. mniej z reklam. „GW” mocno w dół, „Rz” i „SE” w górę (TOP 10)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
qq
A ile z tego to reklamy Amber Gold?
Co teraz będzie z prasą, jak się skończy tak dobry reklamodawca?
odpowiedź
User
TA
Jak miło czytać, że GWno spływa w dół...
odpowiedź
User
zac
Reklamy w GW to reklamy opłacane z budżetu państwa. Jakieś ogłoszenia takiego a takiego wojewody, ministerstwa, jednostki terenowej itd. Wiadomo o co chodzi.
odpowiedź