SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazeta Wyborcza zyskuje, Fakt ostro w dół

Rosną wpływy reklamowe Gazety Wyborczej i Rzeczpospolitej, Dziennik przed SE - czyli rynek reklamy w prasie w I kwartale 2007.

"Gazeta Wyborcza" zwiększyła w I kwartale 2007 roku cennikowe wpływy z reklam do 223,26 mln zł, czyli o 18,2 mln zł wobec analogicznego okresu 2006 – wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor. 

Na drugie miejsce wróciła "Rzeczpospolita", która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 39,88 mln zł (2,9 mln zł więcej niż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla ”Faktu – 37,52 mln zł (spadek o 9,2 mln zł).

Tuż za podium uplasował się "Dziennik" (na rynku od kwietnia 2006) - 24 mln zł.

Wśród gazet regionalnych najwięcej wpływów z reklam zanotował "Głos Wielkopolski" - wzrost z 12,44 mln rok temu do 18,86 mln zł obecnie.
 
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w I kwartale 2007 roku 564 306 314 zł wobec 546 563 839 zł w 2006 roku.

bez autopromocji
Rok / Miesiąc I-III.2007
Główne medium + wyd. lokalne Wpływy [zł]
Razem: gazety 564 306 314 zł
GAZETA WYBORCZA 223 258 126 zł
RZECZPOSPOLITA 39 887 884 zł
FAKT 37 529 149 zł
DZIENNIK 24 005 601 zł
SUPER EXPRESS 20 956 108 zł
GŁOS WIELKOPOLSKI 18 865 058 zł
DZIENNIK BAŁTYCKI 18 299 623 zł
METRO 12 502 462 zł
DZIENNIK POLSKI 11 770 203 zł
SŁOWO POLSKIE GAZETA WROCŁAWSKA 11 541 507 zł

bez autopromocji
Rok / Miesiąc I-III.2006
Główne medium + wyd. lokalne Wpływy [zł]
Razem: gazety 546 563 839 zł
GAZETA WYBORCZA 204 989 684 zł
FAKT 46 795 207 zł
RZECZPOSPOLITA 36 922 482 zł
SUPER EXPRESS 19 800 123 zł
DZIENNIK BAŁTYCKI 18 378 588 zł
METROPOL 13 055 251 zł
GAZETA PRAWNA 12 578 762 zł
GŁOS WIELKOPOLSKI 12 441 394 zł
DZIENNIK ZACHODNI 11 506 024 zł
DZIENNIK POLSKI 11 406 071 zł

dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor

Podsumowanie wpływów reklamowych w I kwartale 2007 roku:

 Cały rynek  (z autopromocją)
 

Rok / Miesiąc I-III.2006 I-III.2007
Media Wpływy [zł] Wpływy [zł]
Telewizja 1 466 176 843 zł 1 905 877 638 zł
Radio 301 842 076 zł 359 184 163 zł
Gazety 566 336 253 zł 584 301 124 zł
Magazyny 459 569 828 zł 494 931 684 zł
Razem 2 793 925 000 zł 3 344 294 609 zł

Dołącz do dyskusji: Gazeta Wyborcza zyskuje, Fakt ostro w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl