„Gazeta Wyborcza” w dół, „Fakt” najbardziej w górę
W sierpniu br. polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 3,4 proc. mniej niż rok wcześniej. W czołówce największy spadek tych wpływów zanotowała „Gazeta Wyborcza”, a największy wzrost – „Fakt”.
W sierpniu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich gazet (bez autopromocji) wyniosły 146,09 mln zł, co oznacza spadek o 3,4 proc. w skali rok do roku – wynika z danych firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) dla portalu Wirtualnemedia.pl. Tym samym utrzymał się ujemny trend z lipca br., kiedy przychody reklamowe prasy codziennej były o 3,2 proc. niższe niż rok wcześniej (więcej na ten temat).
Osiągająca największe cennikowe wpływy reklamowe „Gazeta Wyborcza” (Agora) w sierpniu br. jako jedyny tytuł z czołówki zanotowała ich spadek – w skali rok do roku o 7,5 proc.
Z drugiej strony „Rzeczpospolita” (Presspublica) w minionym miesiącu zarobiła „na papierze” z reklam o 9 proc. więcej niż rok wcześniej, „Polska The Times” (Polskapresse) – 10,2 proc. więcej, a „Fakt” (Axel Springer Polska) – aż 17,6 proc. więcej.
Cennikowe wpływy reklamowe dzienników (bez autopromocji) | ||
VIII.2010 | VIII.2009 | |
Gazeta Wyborcza | 48 199 249 zł | 52 128 492 zł |
Polska | 21 923 072 zł | 19 900 104 zł |
Fakt | 14 291 919 zł | 12 153 730 zł |
Rzeczpospolita | 8 904 348 zł | 8 162 908 zł |
Metro | 6 351 283 zł | 6 463 590 zł |
monitorowane tytuły razem | 146 086 547 zł | 151 219 475 zł |
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” w dół, „Fakt” najbardziej w górę