Gazeta.pl zrezygnowała z materiału o matkach rozzłoszczonych na Polskę. „Informacja została niefortunnie sformułowana”
Gazeta.pl przygotowywała cykl filmów, w którym kobiety, będące matkami miały „dzielić się swoją złością na Polskę”. Wewnętrzny mail Agory, werbujący kobiety do tych filmów wyciekł do sieci, wzbudzając krytykę. Ostatecznie więc Agora wycofała się z tego projektu. - Informacja została niefortunnie sformułowana, nie chcemy wzbudzać kontrowersji - mówi dla Wirtualnemedia.pl Nina Graboś.
Mail - podpisany „Dział Wideo Gazeta.pl” - był wewnętrzną korespondencją, rozsyłaną pracownikom Agory. Zatytułowany był „Szukamy matek, które chciałyby podzielić się swoją złością na Polskę”. Treść jest bardzo krótka, ale precyzuje, o co chodzi: - Poszukujemy chętnych do projektu wideo, w którym matki ironicznie „podziękują” Polsce za warunki, jakie Państwo tworzy dla nich i dla ich dzieci - brzmi jego zasadnicza część. Dalej następuje opis, na czym polegać ma koncepcja filmów: kobiety staną przed kamerą z „podziękowaniami” na kartce i opiszą swoją sytuację.
Mail miał być poufny, jednak wyciekł do sieci. Z naszych informacji wynika, że wysyłali go znajomym zbulwersowani pracownicy Agory. Szeroko komentowali go internauci, zwłaszcza po tym, jak udostępnił jego treść na swoim twitterowym profilu europarlamentarzysta Jacek Saryusz-Wolski.
"Dział Wideo Gazeta.pl: Szukamy matek, które chciałyby podzielić się swoją złością na Polskę"
— Jacek Saryusz-Wolski (@JSaryuszWolski) 7 maja 2017
> jak sankcje, na Polskę, nie na rząd czy PiS pic.twitter.com/mfzPSJa5Cp
Prawdziwość maila potwierdza portalowi Wirtualnemedia.pl Nina Graboś, dyrektor do spraw komunikacji korporacyjnej Agory. Wyjaśnia też, że z okazji zbliżającego się Dnia Matki, przygotowano materiał wideo, dotyczący barier, jakie napotykają matki w Polsce na różnych płaszczyznach codziennego życia. - Informacja wewnętrzna, która trafiła do pracowników, została niefortunnie sformułowana. W związku z tym, aby uniknąć jakichkolwiek kontrowersji, zrezygnowaliśmy z przygotowania tego materiału - informuje Nina Graboś.
Według badania Gemius/PBI w marcu br. strona główna Gazeta.pl zanotowała 2,3 mln realnych użytkowników i 109,5 mln odsłon, a cały portal - 9,92 mln użytkowników i 319,5 mln odsłon.
Dołącz do dyskusji: Gazeta.pl zrezygnowała z materiału o matkach rozzłoszczonych na Polskę. „Informacja została niefortunnie sformułowana”