Gazeta.pl, Onet, „Forbes Women” i Ofeminin z nagrodami INMA
Projekt „Alarm dla klimatu” portalu Gazeta.pl (Agora), program „Onet Rano” oraz wspólny projekt „Forbes Women” i serwisu Ofeminin (Ringer Axel Springer Polska) #nieczekam107lat uhonorowano nagrodami prestiżowego konkursu INMA Global Media Awards 2022.
Polskie media nagrodzono w kolejnej edycji prestiżowego konkursu Global Media Awards organizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA. Ogłoszenie laureatów odbyło się 9 czerwca br.
Projekt Gazeta.pl zwyciężył w kategorii Najlepsza kampania społeczna i PR. Jury nagrodziło zespół portalu za akcję „Alarm dla klimatu” stworzoną wraz z Koalicją Klimatyczną.
Drugim miejscem w tej kategorii została wyróżniona kampania #nieczekam107lat. Zorganizowały ją wspólnie „Forbes Women” i Ofeminin, by zwrócić uwagę na brak równości płci: 107 lat – tyle może trwać osiągniecie prawdziwej równości płci w Polsce. Sama nazwa akcji nawiązuje także do raportu ONZ, który przewidywał, że w Polsce uda się osiągnąć równość płci dopiero za 107 lat.
„Onet Rano” zdobył natomiast pierwsze miejsce w kategorii Najlepszy pomysł na zwiększenie sprzedaży reklam. Poranny program Onetu jest nadawany na żywo codziennie. Od poniedziałku do piątku rano o stałej porze prowadzący i ich rozmówcy w przyjaznej atmosferze i lekkiej formie, której sprzyja mobilne studio samochodowe, omawiają aktualne tematy, sprawy społeczne, informują o nadchodzących wydarzeniach.
Gazeta.pl ma ambicję, aby być najbardziej zielonym medium w Polsce i aktywnie włącza się w walkę z kryzysem klimatycznym. Jednym z przejawów zaangażowania redakcji w działania na rzecz środowiska był projekt „Alarm dla klimatu”. W odpowiedzi na apel portalu oraz Koalicji Klimatycznej 29 października 2021 roku w sześciu polskich miastach (Warszawa, Poznań, Łódź, Gdańsk, Bydgoszcz i Szczecin) uruchomiono miejskie systemy alarmowe, aby w ten niezwykły sposób podkreślić wagę szczytu klimatycznego COP26. Akcja była symbolicznym wezwaniem decydentów do podjęcia natychmiastowych działań zapobiegających dalszej zmianie klimatu i chroniących ludzkość przed ich tragicznymi konsekwencjami. Zgodnie z danymi Newton Media „Alarm dla klimatu” dotarł do 500 mln odbiorców na całym świecie.
To już trzecia z rzędu nagroda INMA dla Gazeta.pl. W ubiegłym roku zespół portalu zdobył pierwsze miejsce za działania na rzecz społeczności LGBT+, w tym m.in. serial dokumentalny „Rodzina+” autorstwa Niny Cieślińskiej. W 2020 roku Gazeta.pl otrzymała nagrodę INMA za wydanie ostatniego, symbolicznego numeru tygodnika „Twój Weekend”. Wcześniej redakcja zdobyła także drugą nagrodę za format social wideo „Myk!” oraz wyróżnienie za internetowy night-show informacyjny „Make Poland Great Again”.
Do tegorocznej edycji INMA Global Media Awards zgłoszono aż 854 projekty z 46 krajów. nternational News Media Association (INMA) jest światową organizacją zrzeszającą firmy z branży mediów. W konkursie INMA Global Media Awards nagradzane są wybitne osiągnięcia w zakresie działań marek informacyjnych, wykorzystania platform mediowych, subskrypcji, rozwoju biznesu oraz danych i insightów.
Dołącz do dyskusji: Gazeta.pl, Onet, „Forbes Women” i Ofeminin z nagrodami INMA