G2/Grey dla King Cross Marcelin
Kampania reklamowa G2/Grey na otwarcie Centrum Handlowego King Cross Marcelin
15 marca odbyło się otwarcie nowego centrum handlowego w Poznaniu - King Cross Marcelin. Zadaniem agencji Grey Worldwide Warszawa było zrealizowanie lokalnej kampanii reklamowej oraz organizacja atrakcji uświetniających dzień otwarcia.
W dniu otwarcia zainaugurowany został cykl spotkań z gwiazdami - jako pierwsza wystąpiła Olga Bończyk. Odbył się również koncert zespołu Salted Peanuts, a wspomniana już Olga Bończyk zaśpiewała kilka utworów ze swojego repertuaru. Dodatkowymi atrakcjami były pokazy break dance w wykonaniu mistrzów Polski i wicemistrzów Europy (Monument Skład) oraz zabawy dla dzieci: plastyczne, teatralne i muzyczne prowadzone przez aktorów teatrów poznańskich. Wieczór uświetnił występ gwiazdy - Justyny Steczkowskiej, która zaśpiewała razem z siostrami. Kampania reklamowa prowadzona była w najważniejszych lokalnych tytułach prasowych, stacjach radiowych, na nośnikach outdoorowych i z użyciem ambient mediów.
Celem kampanii było poinformowanie mieszkańców Poznania o otwarciu nowego centrum handlowego oraz budowa świadomości marki King Cross jako przyjaznego centrum handlowego. Przekaz skierowany był do szerokiej grupy docelowej, obejmującej mieszkańców Poznania w wieku od 15 do 65 lat, z czego grupę główną stanowią osoby od 20 do 50 lat, a grupę dodatkową młodzież w wieku 15 -19 lat.
Główny motyw wizualny kampanii to kwiat, którego płatki wyglądają jak torby na zakupy, a barwy nawiązują bezpośrednio do logo King Cross. Kilka tysięcy takich kwiatków "wyrosło" na Rynku Staromiejskim i głównych ulicach Poznania, wzbudzając niemałe zainteresowanie i przykuwając uwagę poznaniaków. Kampania teaserowa z wykorzystaniem ambient mediów rozpoczęła się 21. lutego i trwała 2 tygodnie. Spotkała się z odzewem ze strony lokalnych mediów: rozgłośnia radiowa zorganizowała konkurs na rowiązanie zagadki tajemiczych kwiatów, ukazał się również artykuł w prasie. Trzeciego marca rozpoczął się "prasowy" i "radiowy" etap kampanii z wejściami w Gazecie Wyborczej, Głosie Wielkoplski, Gazecie Poznańskiej, Fakcie oraz Radiu RMI, ESKA, KISS i Złotych Przebojach. Przez okres dwóch tygodni przed planowanym otwarciem przeprowadzana została kampania outdoorowa z wykorzystaniem billboardów i megaboardów na terenie Poznania.
Otwarcie Centrum Handlowego King Cross okazało się wielkim sukcesem - w ciągu półtorej godziny od otwarcia do centrum przyszło ponad 22,5 tys. ludzi, a w ciągu całego dnia ponad 68 tys. (10% mieszkańców Poznania), co daje jeden z najwyższych wyników w Polsce. Pomimo tak dużej liczby gości nie było problemów z parkowaniem, co z pewnością jest zasługą świetnie zorganizowanego parkingu na ponad 2 tys. samochodów. Wszelkie atrakcje artystyczne rozlokowane zostały na terenie całego centrum handlowego, dzięki czemu udało się stworzyć interesująca atmosferę, nieco odmienną od tej, jaka panuje w większości centrów handlowych.
Kampania została zrealizowana przez następujące osoby z G2: Radosław Ziętek (Account Manager), Grzegorz Magnuszewski (Event Manager), zespół kreatywny Agnieszka Stypa i Magda Zalewska, oraz Alicję Borkowską (Senior Account Manager) i Iwonę Janicką (Account Executive) z GCI. Koordynacją kampanii po stronie klienta zajęły się: Magdalena Stanik (Zarządca King Cross Marcelin) i Edyta Majewska (Asystentka). Produkcji kwiatków, którymi udekorowano ulice Poznania podjęła się poznańska firma GTO, a w organizacji koncertów i spotkań z gwiazdami G2 współpracował z IDFX.
Dołącz do dyskusji: G2/Grey dla King Cross Marcelin