Agencja Funktional testuje czterodniowy tydzień pracy
Agencja kreatywno-strategiczna Funktional w ramach testów skróci tydzień pracy o jeden dzień. Ma to poprawić efektywność i kreatywność zespołu.
Od 8 listopada zespół agencji Funktional zacznie pracować w nowym trybie - od poniedziałku do czwartku w godzinach 8:00- 17:00. Piątki będą zaś wolne.
- Nasz CEO, Hubert Pokrowiecki, zawsze był otwarty na innowacje i testowanie nowych rozwiązań. Od jakiegoś czasu zaczął zastanawiać się, co może zrobić, by poprawić efektywność zespołu, przy zachowaniu idei work-life balance, która jest mu bardzo bliska. W tym samym czasie głośno zrobiło się o firmach, które testowały 4-dniowy model pracy i zaobserwowały wzrost efektywności, poprawę zdrowia i samopoczucia, spadek poziomu stresu u pracowników. Stąd pomysł na przetestowanie tego rozwiązania - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Dusińska, odpowiedzialna w agencji za marketing B2B.
Czterodniowy tydzień pracy ma wiele zalet
Test będzie trwał kilka miesięcy. Po jego zakończeniu zostaną przeanalizowane wyznaczone KPI i zapadanie decyzja o tym, czy wdrożyć rozwiązanie na stałe.
Funktional wskazuje, że czterodniowy tydzień pracy przekłada się na wzrost wydajności, kreatywności i zaangażowania pracowników, mniejszą częstotliwość wybierania urlopów przez pracowników i zmniejszenie występowania wypalenia zawodowego czy stresu. Ponadto spadają koszty prowadzenia działalności przez pracodawcę.
Agencja Funktional zatrudnia 24 osoby, z czego większość pracuje z biura w centrum Krakowa. Każdy ma możliwość pracy zdalnej w systemie hybrydowym.
Dołącz do dyskusji: Agencja Funktional testuje czterodniowy tydzień pracy