SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

KPH i Wild Grass stworzyli fundusz Rainbow4.love. Będzie wspierał grantami inicjatywy na rzecz LGBT+

Produkująca napoje firma Wild Grass połączyła siły z Kampanią Przeciw Homofobii, by wspierać lokalne inicjatywy na rzecz osób LGBT+. Wspólnie uruchomiono fundusz grantowy - Rainbow4.love. Działa on w myśl zasady: „Kupujesz – pijesz – pomagasz”: część pieniędzy ze sprzedaży napojów trafiać będzie na konto funduszu.

50 groszy od każdej sprzedanej puszki napoju z serii Yerba Mate Rainbow trafi do funduszu Rainbow4.love. Jak podkreślają przedstawiciele KPH - to pierwsza tego rodzaju inicjatywa w Polsce, kiedy biznes łączy siły z organizacją społeczną, uruchamiając fundusz grantowy.

Według wyników tegorocznego raportu ILGA-Europe, Polska jest krajem o najbardziej homo- i transfobicznym prawodawstwie w Unii Europejskiej. Ma to bezpośrednie przełożenie na codzienne życie osób LGBT+, wśród których 70 proc. choć raz doświadczyło przemocy. Z tymi i innymi problemami mierzy się w Polsce 2 miliony osób, w tym cztery pary, które występują w spocie „Nie tylko w domu jesteśmy sobą”, promującym fundusz rainbow4.love.

- Wobec danych nt. sytuacji osób LGBT+ w Polsce trudno przejść obojętnie, ale przecież dobrze wiemy, że ponura rzeczywistość od dawna i na różne sposoby dotyka naszych przyjaciół, znajomych czy sąsiadów. Stąd pomysł powołania funduszu rainbow4.love dotowanego środkami ze sprzedaży naszego nowego napoju. Dzięki współpracy z Kampanią Przeciw Homofobii wsparcie trafi tam, gdzie jest najbardziej potrzebne – wyjaśnia Michał Borecki z Wild Grass.
 

 

Fundusz ma pomóc w realizacji projektów, związanych ze wsparciem kryzysowym, psychologicznym i prawnym dla osób LGBT+. To także środki finansowe, które organizacje pozarządowe będą mogły przeznaczać na działania instytucjonalne, edukacyjne czy kulturalne, aktywizujące i uświadamiające lokalną społeczność.

- To pierwsza w tego typu inicjatywa w Polsce, gdzie siły łączą ze sobą firma i organizacja społeczna. Każdy i każda może stać się jego częścią zasilając go w bardzo prosty sposób, czyli poprzez zakup napoju. Dzięki temu razem uda nam się wesprzeć inicjatywy, które są niedofinansowane, przede wszystkim te z małym miast i wsi, po to, żeby osobom LGBT+ żyło się tam lepiej. Bardzo cieszymy się z tej wspólnej inicjatywy, zwłaszcza, że naszym partnerem jest tak wrażliwa społecznie firma jak Wild Grass - mówi Franciszka Sady z Kampanii Przeciw Homofobii.

250 tys. napojów to ponad 20 grantów

Fundusz Rainbow4.love ma być projektem długofalowym: pieniądze ze sprzedaży pierwszej transzy 250 tysięcy napojów pozwolą na stworzenie ponad 20 grantów. Wysokość jednego grantu to 5 tys. złotych. O wyborze projektów wyróżnionych grantami, zadecyduje zespół ekspercki Kampanii Przeciw Homofobii, która w Rainbow4.love pełni rolę Strategicznego Partnera, operatora funduszu i ciała doradczego.

W maju Kampania Przeciw Homofobii wraz z Facebookiem ruszyli ze wspólną akcją społeczną „Na wyciągnięcie ręki”, która ma na celu udzielenie wsparcia młodym osobom LGBT+. Dodatkowo ma też wskazać, gdzie mogą szukać pomocy - tej specjalistycznej, którą niosą organizacje społeczne, jak i tej, którą mogą dać im rówieśnicy w grupach na Facebooku.

 

 

Dołącz do dyskusji: KPH i Wild Grass stworzyli fundusz Rainbow4.love. Będzie wspierał grantami inicjatywy na rzecz LGBT+

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jolek
2 mln przesladowanych lgbt w pl..puknijcie sie w te puste czaszki, frustraci.
odpowiedź
User
waldi
Już wiem czego nigdy nie kupować.
odpowiedź
User
Pankracy
Hit sezonu - tęczowa lewatywa.
odpowiedź