Scholz & Friends Warszawa zmienia nazwę na Freundschaft, a Grupa S/F w Grupę Freundschaft
Grupa S/F przeprowadza rebranding swojej marki głównej oraz agencji wchodzących w jej skład. Parasolowej nowej nazwie Freundschaft towarzyszy zmiana na poziomie struktury oraz identyfikacji marek grupy.
Dotychczasowe marki zastąpione będą przez: Freundschaft (platformy komunikacyjne, experiential marketing), Freundschaft The Digitals (content online) oraz Freundschaft Commerce (performance, e-commerce, media). Wszystkie należeć będą do Grupy Freundschaft (dotychczas Grupa S/F).
- Zeszłotygodniowa transakcja wykupu pozostałych 25 proc. udziałów w Scholz & Friends Warszawa od partnerów z Scholz & Friends GmbH pozwoliła nam ostatecznie na uproszczenie nie tylko struktury kapitałowej naszych spółek, ale również organizacyjnej – mówi Anna Koszur (Arkuszewska), CEO Grupy Freundschaft.
Menadżerka dodaje: - Nowe podejście do marek Grupy pokazuje, na co stawiamy tworząc komunikację: kompleksowość usług, integracja, wyróżnialność i nowoczesność. Freundschaft to symbol naszej integracji i jednocześnie podkreślenie kontynuacji. Agencja Scholz & Friends Warszawa od 1995 r. tworzy wyróżnialną komunikację. Dziś ci ludzie, którzy kreowali wszystkie marki w grupie, zaczynają pracować pod wspólnym sztandarem. Zbliżamy do siebie nasze zasoby i kompetencje, bo wierzymy, że model agencji bardzo się zmienia. Że potrzebne są różne kompetencje, ale zintegrowane projekty.
Scholz & Friends Warszawa i Grupa S/F po rebrandingu to Freundschaft
Nowa identyfikacja Freundschaft to odejście od poprzednich barw na rzecz wyrazistej, neonowej kolorystyki z dominacją fioletu zieleni oraz symbolem dłoni, która pokazuje znak “F” w języku migowym.
- W obecnych czasach komunikacja agencji reklamowych stała się bardzo letnia, by nie powiedzieć nudna, byle tylko nie być posądzonym o cień kontrowersji. My zdecydowaliśmy się być wyraziści. Poczynając od nazwy z języka niemieckiego poprzez żywe, energetyczne kolory i charakterystyczny font. W naszej pracy nie boimy się odważnych decyzji, stawiamy na wyróżnialne koncepty. Nie mogliśmy więc podejść inaczej do naszej własnej identyfikacji - mówi Marcin Mroczek, creative director Freundschaft.
Nowa nazwa i identyfikacja powstały we współpracy z agencją brand design Mamastudio.
Grupa Freundschaft tworzy całościową komunikację dla marek - od platform komunikacyjnych, przez content online (social, video, influencer & gaming marketing) i live experience, po prosprzedażowe działania performance. Razem z LTTM oraz IQS należą do holdingu giełdowego Mediacap.
Według szacunkowych danych w czwartym kwartale ub.r. Mediacap zanotował spadek przychodów rok do roku o 16 proc. do ok. 43 mln zł. Przychody zajmującej się influencer marketingiem grupy LTTM (obejmującej firmy TalentMedia, LifeTube, Gamellon i Gameset) wzrosły o 7 proc., natomiast grupa S/F i IQS zanotowały duże spadki.
Mediacap jest notowany na rynku głównym warszawskiej giełdy. W środę na koniec sesji za akcję firmy płacono 2,15 zł, co daje kapitalizację w wysokości 40,4 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Scholz & Friends Warszawa zmienia nazwę na Freundschaft, a Grupa S/F w Grupę Freundschaft