SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Festiwal w Opolu zyskał 200 tys. widzów i pokonał konkurencję

Tegoroczny festiwal w Opolu oglądało średnio niemal o 200 tys. widzów więcej niż ubiegłoroczną imprezę, nadaną wyjątkowo we wrześniu. Jedynka w czasie transmisji niezmiennie była liderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 6,5 mln zł.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl, średnia widownia trwającego dwa dni opolskiego festiwalu wyniosła 3,05 mln osób, a udział TVP 1 w czasie transmisji imprezy ukształtował się na poziomie 34,21 proc. w grupie 4+ i 30,67 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Większą oglądalnością cieszył się drugi dzień festiwalu, czyli sobota. Koncerty tego dnia śledziło 3,45 mln osób przy udziale wynoszącym 36,40 proc. Najpopularniejszą częścią imprezy był sobotni koncert jubileuszowy “Co ty na to? z radiem lato” - jego drugą odsłonę oglądało niemal 5 mln widzów.

>>> Gwiazdy na festiwalu w Opolu - fotorelacja

W 2010 roku festiwal przyciągnął przed ekrany mniej osób, bo średnio 2,83 mln, a jego udział wynosił odpowiednio 27,83 proc. i 22,36 proc. (poznaj szczegóły). Wtedy jednak impreza zorganizowana została na początku września, gdy w głównych telewizjach ruszył już jesienny sezon telewizyjny. W tym roku Opole ponownie konkurowało głównie z powtórkami w innych dużych stacjach. Tak było też dwa lata temu, gdy oglądalność festiwalu wyniosła aż 3,96 mln osób, ale jego udział był porównywalny jak teraz (34,73 proc. i 31,21 proc.).

Średnio w czasie nadawania transmisji z tegorocznych opolskich koncertów Jedynka była zdecydowanym liderem rynku. Drugie miejsce zajęła stacja TVP 2 z 15,08 proc. udziału, trzeci był TVN (10,24 proc.), a czwarty - Polsat (10,18 proc.).

>>> TOPtrendy z wyższą widownią, 15 mln zł z reklam

Dane telemetryczne pokazują, że festiwal w Opolu przyciągnął przed ekrany głównie kobiety, widzów po 35. roku życia oraz mieszkańców miast. Wpływy z reklam wyemitowanych przy transmisjach z imprezy wyniosły 6,5 mln zł i były niższe niż w ubiegłym roku (wtedy było to 10,5 mln  zł), ale wtedy festiwal trwał trzy dni (dane cennikowe netto, bez rabatów).


Oglądalność 48. KFPP w Opolu

    Wszyscy 4+ 16-49
Data OPOLE 2011 Start Koniec AMR SHR % SHR %
10-06-11 TELEHITY W TELEEXPRESOWYM 20:19 21:22 3 634 628 27,28% 27,47%
SUPERJEDYNKI 21:39 22:33 3 764 146 29,07% 25,76%
SUERPREMIERY! SUPERDEBIUTY! 22:51 23:51 2 814 190 32,32% 27,33%
KABARET ON KABARET OFF 00:07 01:59 1 600 139 47,67% 43,46%
Średnia 2 698 303 32,03% 29,74%
 
11-06-11 CO TY NA TO? Z RADIEM LATO! 20:15 21:05 4 319 276 35,77% 30,34%
CO TY NA TO? Z RADIEM LATO! 21:21 22:22 4 902 162 37,69% 32,56%
PANNA MADONNA LEGENDA… 22:43 23:42 3 229 242 32,44% 27,26%
KABARET ON KABARET OFF 23:57 01:22 2 054 829 40,45% 36,93%
Średnia 3 453 630 36,40% 31,60%
 
Średnia Opole 2011 3 052 468 34,21% 30,67%


Widownia imprezy na tle konkurencji

Stacja Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
Opole 2011 3 052 468 34,21% 30,67%
TVP 2 1 345 636 15,08% 13,84%
TVN 913 291 10,24% 11,47%
Polsat 908 042 10,18% 13,03%


Profil widza festiwalu

Profil Opole ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 39,32% 82
Kobiety 60,68% 117
Wiek  4-9 1,16% 20
 10-15 1,50% 22
16 - 19 2,08% 37
20 - 24 2,86% 36
25 - 29 4,54% 51
30 - 34 7,64% 92
35 - 39 7,71% 105
40 - 44 8,30% 129
45 - 49 8,60% 125
50 - 54 12,36% 154
55 - 59 12,00% 155
60+ 31,24% 155
Wlk. miasta Wieś 34,49% 88
< 50 tys. 27,06% 113
50-100 tys. 9,05% 105
100-200 tys. 8,25% 102
> 200 tys. 21,15% 105
Zawód Top management 10,26% 118
Pracownicy średniego szczebla 15,18% 101
Pracownicy fizyczni i rolnicy 20,24% 101
Emeryci 40,20% 157
Inni 14,11% 46
Wykształ. Podstawowe 47,23% 105
Średnie 34,72% 117
Wyższe 15,38% 122
Inne 2,66% 21


 

Dołącz do dyskusji: Festiwal w Opolu zyskał 200 tys. widzów i pokonał konkurencję

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dany
Kabarety były dobre, a piosenki takie sobie
0 0
odpowiedź
User
marko
Festiwal w Opolu RATUJĄ tylko KABARETY.... reszta D N O
0 0
odpowiedź
User
asdw
Opole było fajne lepsze niż Sopot, co nie Sopot.
0 0
odpowiedź