Fakt.pl tworzy dział konsumencki z Janem Bolanowskim na czele
W newsroomie internetowego serwisu dziennika „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) utworzony został nowy dział konsumencki, który zajmie się treściami poradniczymi m.in. z dziedzin finansów i prawa. Pokieruje nim Jan Bolanowski. - To pierwszy zespół, który tworzy teksty docelowo dla Fakt.pl, ale redaktorzy prowadzący wydań papierowych będą z nich korzystać - zapowiada Maciej Kabroński, head of digital w Fakt.pl.
- Idea powstania tego projektu rodziła się od kilku miesięcy. Chcieliśmy stworzyć zespół, który nie będzie pisał o „twardym” biznesie, czyli np. o zyskach i stratach spółek na giełdzie, ale o wpływie konkretnych wydarzeń na portfel konsumenta i na jego kondycję finansową - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Kabroński, szef Fakt.pl.
Nowo utworzoną strukturą pokieruje Jan Bolanowski, który do redakcji „Faktu” przeszedł z Grupy Wirtualna Polska, gdzie zarządzał treścią serwisów ekonomicznych. W dziale konsumenckim zatrudnione są obecnie dwie osoby, ale w sierpniu dołączy do nich jeszcze jeden dziennikarz. Docelowo zespół ma być wzmacniany personalnie w przyszłym roku.
W ramach przygotowywanego kontentu dziennikarze będą pisać o prawach konsumenta (np. podczas wymiany zakupionego towaru) czy porównywać oferty rynkowe. W nowej sekcji w Fakt.pl pojawią się praktyczne porady, m.in. dotyczące oszczędzania czy kar za wycinanie drzew, a także rankingi i testy produktów, np. smartfonów, win z marketu czy samochodów. - Nie będziemy mówić o technicznych szczegółach testowanych przez nas samochodów, bo tym zajmują się profesjonaliści. Chcemy się skupić na pokazaniu czytelnikom aut z perspektywy użytkowej i funkcjonalnej - tłumaczy Kabroński
Treści tworzone przez zespół konsumencki pojawią się również w wydaniach papierowych „Faktu”, a od poniedziałku Jan Bolanowski zacznie uczestniczyć w porannych kolegiach redakcyjnych. - Jest to pierwszy zespół, który tworzy teksty docelowo dla portalu Fakt.pl. Wszystko co robimy krąży wokół idei „digital first”, a co za tym idzie redaktorzy prowadzący wydania papierowe korzystają z kontentu pierwotnie tworzonego do online - podkreśla Maciej Kabroński.
Poprzednio Jan Bolanowski pracował w Grupie Wirtualna Polska, gdzie zarządzał treścią oraz współtworzył ekonomiczne formaty wideo serwisów Finanse.wp.pl, Biztok.pl i Money.pl. Pracę w mediach biznesowych rozpoczął w 2011 roku w Grupie Infor jako redaktor Forsal.pl, współpracował też z działem ekonomicznym Wprost.pl. Jest absolwentem międzywydziałowych indywidualnych studiów matematyczno-przyrodniczych oraz wydziału dziennikarstwa i nauk politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Z danych Megapanel PBI/Gemius wynika, że w kwietniu br. serwis Fakt.pl miał 5,03 mln realnych użytkowników, którzy wygenerowali 191,5 mln odsłon (zobacz statystyki serwisów wszystkich dzienników ogólnopolskich).
Dołącz do dyskusji: Fakt.pl tworzy dział konsumencki z Janem Bolanowskim na czele