„Fakt na czele”, „Super Express” przed „Gazetą Wyborczą”, „Rzeczpospolita” najbardziej w dół (sprzedaż kioskowa dzienników)
W okresie od stycznia do września br. wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki średniej sprzedaży w kioskach, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Zdecydowanym liderem sprzedaży kioskowej pozostał „Fakt”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w okresie od I do III kwartału 2015 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 306 310 egz. W porównaniu do I-III kwartału 2014 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 5,29 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,89 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 144 200 egz., notując spadek o 4,46 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,33 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Zaś ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 5,67 proc. i wyniosła 106 953 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,43 proc.
Zaś największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), która zajęła miejsce siódme. Jej wynik zmalał bowiem o 15,65 proc. do 7 923 egz.
Sprzedaż kioskowa tego tytułu to tylko 14,11 proc. sprzedaży ogółem, co w całym zestawieniu oznacza najniższy udział. „Rzeczpospolita” zanotowała jednak najwyższy udział prenumeraty - wyniósł on 68,67 proc. sprzedaży ogółem.
ZKDP | I-III kwartał | |||||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||||
Tytuł | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna | 309 759 | 309 758 | 306 310 | 3 223 | 327 169 | 327 169 | 323 412 | 3 516 |
Super Express | 145 894 | 145 174 | 144 200 | 973 | 152 573 | 151 853 | 150 928 | 924 |
Gazeta Wyborcza | 177 515 | 158 620 | 106 953 | 49 427 | 191 327 | 171 006 | 113 379 | 55 611 |
Przegląd Sportowy | 31 560 | 31 560 | 30 594 | 595 | 35 778 | 35 778 | 34 731 | 640 |
Gazeta Polska Codziennie | 18 823 | 18 781 | 18 322 | 167 | 20 653 | 20 638 | 20 014 | 87 |
Dziennik Gazeta Prawna | 54 203 | 45 060 | 10 010 | 25 813 | 58 279 | 48 010 | 11 673 | 27 298 |
Rzeczpospolita | 56 712 | 56 152 | 7 923 | 38 561 | 57 979 | 55 951 | 9 393 | 39 220 |
Puls Biznesu | 13 270 | 10 580 | 1 657 | 6 170 | 13 979 | 10 867 | 1 754 | 6 741 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 5 321 | 4 752 | 1 328 | 1 572 | 5 001 | 4 512 | 1 553 | 1 512 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: „Fakt na czele”, „Super Express” przed „Gazetą Wyborczą”, „Rzeczpospolita” najbardziej w dół (sprzedaż kioskowa dzienników)