„Fakt” i „Rzeczpospolita” więcej z reklam, „GW”, „SE” i „DGP” - mniej (TOP10)
W sierpniu polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 0,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Duże wzrosty tych przychodów zanotowały „Fakt”, „Rzeczpospolita”, „Gazeta Pomorska” i „Express Ilustrowany”, a spore spadki - „Gazeta Wyborcza”, „Super Express” i „Dziennik Gazeta Prawna”.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że „Rzeczpospolita” (Presspublica) cennikowo zarobiła w sierpniu z reklam 32,4 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - 23,1 proc. więcej. Natomiast przychody reklamowe regionalnego „Expressu Ilustrowanego” wzrosły w skali roku o 37,7 proc., a „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne) o 20,3 proc. Bezpłatne „Metro” (Agora) zarobiło z tego tytułu 8,8 proc. więcej, a „Polska” (Polskapresse) - 3,9 proc. więcej.
>>> Najsłabsza od lat sprzedaż „Faktu”, „GW”, „SE”, i „Rz”
Z drugiej strony cennikowe wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej” (Agora) spadły w skali roku o 6,8 proc., „Super Expressu” (Murator) - o 6,5 proc., a „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - o 8,8 proc. Natomiast bezpłatne „Echa Miasta” (Polskapresse) zanotowało przychody mniejsze o 4,2 proc.
>>> Czytelnictwo dzienników: tylko „Przegląd Sportowy” i „Sport” zyskały, liderem „Fakt”
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | VIII.2012 | VIII.2011 |
Gazeta Wyborcza | 39 460 072 zł | 42 063 961 zł |
Polska | 21 235 089 zł | 20 442 378 zł |
Fakt | 17 494 755 zł | 14 209 553 zł |
Super Express | 9 043 386 zł | 9 671 105 zł |
Rzeczpospolita | 8 750 630 zł | 6 606 517 zł |
Metro | 7 908 695 zł | 7 271 285 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 3 979 530 zł | 4 363 844 zł |
Gazeta Pomorska | 3 401 756 zł | 2 828 155 zł |
Express Ilustrowany | 2 597 090 zł | 1 885 320 zł |
Echo Miasta | 2 395 806 zł | 2 501 088 zł |
monitorowane tytuły razem | 141 426 408 zł | 141 054 293 zł |
Dołącz do dyskusji: „Fakt” i „Rzeczpospolita” więcej z reklam, „GW”, „SE” i „DGP” - mniej (TOP10)