Facebook z ofertą dla wydawców i dziennikarzy: nowe rozwiązania i szkolenia
Facebook ogłosił program Journalism Project, który ma ułatwić wydawcom i dziennikarzom publikowanie w serwisie treści z jednej strony rzetelnych, z drugiej zaś angażujących dużą rzeszę czytelników. W planach jest też opracowanie wspólnie nowych narzędzi usprawniających dziennikarstwo w segmencie social media.
Swój nowy projekt Facebook ujawnił w komunikacie zaznaczając, że ma on doprowadzić do ściślejszej niż dotąd współpracy pomiędzy serwisem a wydawcami i pojedynczymi dziennikarzami publikującymi swoje treści na Facebooku.
Serwis Marka Zuckerberga proponuje m.in. tworzenie we współpracy z mediami nowych formatów i sposobów dostarczania odbiorcom konkretnych treści. Facebook zdradził m.in., że jest w trakcie prac nad opcją na platformie Instant Articles, dzięki której możliwe będzie dostarczanie czytelnikom całej grupy materiałów pochodzących od jednego wydawcy.
Facebook chce też postawić w większym niż dotąd stopniu na lokalnych wydawców. Zamierza promować treści dotyczące spraw wokół lokalnych społeczności i dziennikarskie treści, które będą dotyczyły konkretnych, nawet niewielkich obszarów.
Facebook zapowiada także, że odda w ręce dziennikarzy narzędzia pozwalające im na kształcenie umiejętności pisania zgodnie z kanonami social media i efektywnego docierania z przekazem do czytelników korzystających głównie z internetu i platform społecznościowych.
Dołącz do dyskusji: Facebook z ofertą dla wydawców i dziennikarzy: nowe rozwiązania i szkolenia