SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook wprowadza zmiany w Subskrypcjach. Twórcy będą łatwiej zarabiać na swoich treściach

- Jednym z fundamentalnych założeń budowy Metawersum jest umożliwienie twórcom monetyzacji ich działalności. Dziś zmieniamy Subskrypcje dla aplikacji Facebook, dzięki czemu twórcy już teraz mogą efektywniej zarabiać na swoich treściach - zapowiada firma Meta kierowana przez Marka Zuckerberga.

W czerwcu 2020 r. Facebook (dziś pod nową nazwą korporacyjną Meta) uruchomił subskrypcje dla twórców, którzy dzielili się swoją twórczością z odbiorcami poprzez serwis społecznościowy. Comiesięczne wpłaty od fanów miały im zapewnić bliższy kontakt z najwierniejszymi sympatykami, a przy okazji pomóc w zarabianiu pieniędzy.

Teraz firma Meta informuje, że wprowadza zmiany w Subskrypcjach. - Twórcy będą mogli wykorzystywać promocyjny link do oferty subskrypcyjnej. Dzięki temu będą mogli zatrzymać 100 proc. zarobionej kwoty, z wyłączeniem podatków - informuje firma Marka Zuckerberga.

Obok rozszerzenia możliwości zarabiania, Meta chce też umożliwić twórcom większą kontrolę ich działalności. - Od grudnia udostępnimy im opcję pobierania adresów e-mail nowych subskrybentów, aby dać możliwość utrzymywania relacji poza Facebookiem. Dotychczasowi subskrybenci będą mogli sami zdecydować, czy chcą udostępnić twórcy swój adres e-mail - informuje Meta.

Premia do 10 tys. dolarów

Aby pomóc twórcom w rozwijaniu działalności związanej z subskrypcjami, Facebook zapłaci twórcom premię w wysokości od 5 do 20 dolarów za każdego nowego subskrybenta, którego "ściągną" do końca tego roku. Ten nowy program premiowy jest częścią zobowiązania firmy do zainwestowania ponad miliarda dolarów w twórców.

Amerykański koncern zapewnia, że w trakcie trwania programu twórcy mogą otrzymać premię w wysokości do 10 tys. dolarów. Taką możliwość mają oni w 27 krajach, w których dostępna jest funkcja Subskrypcje. - Mamy nadzieję, że w nadchodzących miesiącach rozszerzymy ten program premiowy, aby pomóc większej liczbie twórców w budowaniu zrównoważonych biznesów subskrypcyjnych na Facebooku - zapowiada Meta.

Na początku tego roku firma informowała, że w ramach wspierania twórców Facebook nie będzie pobierał od nich żadnych opłat z tytułu zakupu Subskrypcji aż do 2023 roku. Twórcy muszą jednak nadal przekazywać 15-30 proc. swoich zarobków firmom takim jak Apple za każdym razem, gdy ludzie kupią subskrypcje w aplikacji Facebook na urządzeniach mobilnych. W przypadku płatności cyklicznych, takich jak subskrypcje, kwota ta szybko się sumuje, ponieważ opłata jest uiszczana co miesiąc.

Specjalne odznaki dla subskrybentów

"Od dzisiaj oferujemy twórcom możliwość przekierowywania użytkowników do witryny w celu sfinalizowania zakupu subskrypcji za pomocą Facebook Pay. Kiedy ludzie kupią subskrypcje w tej witrynie przez internet lub telefon komórkowy, twórcy będą mogli zatrzymać 100 proc. zarobionych pieniędzy, z wyłączeniem podatków. Twórcy mogą znaleźć swój spersonalizowany link promocyjny w Studiu twórców, który mogą udostępniać odbiorcom, także mailowo lub SMS-em" - czytamy w komunikacie Mety.

Od grudnia firma udostępni twórcom możliwość pobierania adresów e-mail swoich subskrybentów, aby mogli utrzymywać relacje poza Facebookiem. Dotyczy to nowych subskrybentów; osoby, które już subskrybują twórcę, mogą wyrazić zgodę na udostępnianie swojego adresu e-mail w sekcji ustawień centrum wsparcia na stronie twórcy.

Dzisiaj subskrybenci otrzymują odznakę, gdy zasubskrybują twórcę, dzięki czemu wyróżniają się podczas transmisji na żywo lub gdy zostawiają komentarz. Zarówno od twórców, jak i od subskrybentów dowiedzieliśmy się, jak ważne jest, aby twórcy mogli rozpoznawać subskrybentów i dziękować im, dlatego Meta wprowadziła dwie nowe funkcje. W transmisjach na żywo odznaki subskrybenta będą zróżnicowane w zależności od tego, jak długo dana osoba jest subskrybentem. Ułatwi to twórcom zwrócenie uwagi na najbardziej oddanych sympatyków. W rocznice ich subskrypcji komentarze subskrybentów zostaną wyróżnione specjalnymi kolorami i animacją, dzięki czemu wyróżnią się z tłumu.

W trzecim kwartale br. Facebook zanotował wzrost przychodów rok do roku o 33 proc. do 28,28 mld dolarów i zysku netto z 7,85 do 9,19 mld dolarów. Do koncernu należą platformy Facebook, Instagram, Messenger i WhatsApp. W zeszłym kwartale miały globalnie 3,58 mld użytkowników, a sam Facebook - 2,91 mld.

Dołącz do dyskusji: Facebook wprowadza zmiany w Subskrypcjach. Twórcy będą łatwiej zarabiać na swoich treściach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl