Facebook sfinansuje 80 miejsc pracy dla lokalnych dziennikarzy w Wielkiej Brytanii
Facebook zamierza przeznaczyć 4,5 mln funtów na szkolenie 80 lokalnych dziennikarzy w Wielkiej Brytanii. W założeniach mają oni w przyszłości dostarczać wysokiej jakości materiały z regionów, które straciły lokalne tytuły prasowe.
Kwota 4,5 mln funtów została zgromadzona w powołanym przez Facebook funduszu, który następnie przekaże te środki wydawcom w Wielkiej Brytanii za pośrednictwem funkcjonującej tam rady ds. szkolenia dziennikarzy (NCTJ).
Dotacje mają zostać przeznaczone na znalezienie przez redakcje kandydatów na dziennikarzy w regionach, w których w ostatnich latach zostały zamknięte lokalne tytuły prasowe (ich liczbę szacuje się na ok. 40). Następnie dzięki pieniądzom z Facebooka osoby te w ciągu kolejnych 2 lat zostaną przeszkolone, a później będą dostarczać wysokiej jakości materiały z prowincji.
Jak podaje dziennik „The Guardian” obecna dotacja zadeklarowana przez Facebook to pierwszy przypadek w historii serwisu, gdy wspiera on bezpośrednio finansowo wydawców. Wcześniej Facebook stawiał raczej na stwarzanie mediom dodatkowych możliwości czerpania przychodów, m.in. poprzez program Facebook Journalism Project.
Niektórzy eksperci rynku mediów w Wielkiej Brytanii, z którymi rozmawiał „Guardian” zwracają uwagę na pewne zagrożenia związane z nową inicjatywą Facebooka. Według nich, choć projekt jest interesujący to może otworzyć drogę do zbytniego finansowego uzależnienia wydawców od serwisu kierowanego przez Marka Zuckerberga.
W III kwartale br. Facebook zanotował przychód na poziomie ponad 13,5 mld dol., a zysk netto wzrósł do ponad 5,1 mld. Liczba użytkowników odwiedzających co miesiąc społecznościowy portal to obecnie blisko 2,3 mld.
Dołącz do dyskusji: Facebook sfinansuje 80 miejsc pracy dla lokalnych dziennikarzy w Wielkiej Brytanii