Facebook pozwoli wydawcom zamieszczać reklamy wideo w Instant Articles
Facebook zapowiedział, że niebawem udostępni wydawcom korzystającym z platformy Instant Articles możliwość publikowania przy artykułach reklam wideo. Zamierza też oddać dodatkowe miejsce na reklamę pod tekstem.
Instant Articles to przeznaczona dla wydawców platforma, którą Facebook uruchomił w maju ub.r. Początkowo rozwiązanie pozwalające na szybkie publikowanie na Facebooku całych artykułów było dostępne jedynie dla wybranych partnerów. Niedawno jednak Facebook zapowiedział nieograniczoną dostępność Instant Articles dla wydawców, a w Polsce pierwszym serwisem korzystającym z platformy jest Noizz.pl.
Pozwalając wydawcom na publikowanie treści w Instant Articles Facebook dopuszczał możliwość zamieszczania przez wydawców ograniczonej liczby reklam w każdym artykule, które mogły się pojawiać co 350 słów w każdym tekście. Teraz jednak oferta reklamowa Instant Articles ma się stać bogatsza.
Facebook zapowiedział, że w niedalekiej przyszłości stworzy możliwość publikacji w Instant Articles reklam w formie wideo. Towarzyszące artykułom spoty w zależności od wyboru będą się odtwarzały automatycznie lub nie, wszystkie jednak domyślnie będą miały wyłączone dźwięk. Przewidziano również dołączanie reklam typu pre-roll w zamieszczanych przez wydawców autorskich materiałach filmowych.
Kolejnym udogodnieniem dla wydawców ma być też możliwość zamieszczania reklam w dodatkowym module, który będzie dostępny u dołu każdego publikowanego materiału.
W rozmowie z dziennikiem „The Wall Street Journal” Josh Roberts, product manager Instant Articles podkreślił, że po wprowadzeniu nowych możliwości reklamowych Facebook będzie zbierał opinie od wydawców i reklamodawców, aby możliwie najlepiej dopasować udostępnione narzędzia do ich potrzeb.
Dołącz do dyskusji: Facebook pozwoli wydawcom zamieszczać reklamy wideo w Instant Articles