Facebook sonduje reakcje użytkowników na płatną wersję serwisu
Facebook przeprowadził własne badania marketingowe mające wykazać jak użytkownicy zareagowaliby na wprowadzenie płatnej wersji serwisu pozbawionej reklam i gromadzenia danych internautów w celu ich targetowania. Wcześniej możliwość wprowadzenia płatnych subskrypcji sugerowali Mark Zuckerberg i Sheryl Sandberg.
Informacje dotyczące prowadzonych przez Facebook sondaży podał Bloomberg powołując się na własne źródła w spółce. Zgodnie z nimi badań dokonano w trakcie kilku ostatnich tygodni.
Celem badania było ustalenie w jaki sposób użytkownicy Facebooka przyjęliby wprowadzenie płatnej i pozbawionej reklam wersji tej platformy. Brak reklam miałby oznaczać również dużo mniejszą niż obecnie ilość informacji o użytkownikach zbieranych przez serwis.
Nie wiadomo jakie są wyniki badań, a Facebook odmówił udzielenia bliższych informacji na ten temat. Wiadomo jednak, że podobny sondaż nie był prowadzony po raz pierwszy. Kilka lat temu kierownictwo spółki miało rozważać uruchomienie płatnej wersji Facebooka i badało w tym kontekście nastroje internautów. Wówczas jednak większość respondentów chłodno przyjęła koncepcję subskrypcji uważając ją za przejaw chciwości Facebooka. Pomysł nie został więc ostatecznie wprowadzony w życie.
Teraz plany wprowadzenia Facebooka w płatnej wersji powróciły przy okazji kryzysu związanego z Cambridge Analytica i udostępnieniem danych użytkowników. Możliwość zastosowania subskrypcji w zamian za większą prywatność użytkowników zasugerowała w jednym z wywiadów Sheryl Sandberg, dyrektor operacyjna Facebooka. Z kolei Mark Zuckerberg, założyciel i szef Facebooka w trakcie przesłuchań w Kongresie USA odpowiadając na jedno z pytań zaznaczył, że zawsze przynajmniej jedna wersja serwisu będzie dostępna za darmo, co może oznaczać pojawienie się także odmian platformy z płatnym dostępem.
W pierwszym kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów). Kilka dni temu firma zapowiedziała że udostępni platformę randkową dla singli służącą do zawierania nowych, stałych związków.
Dołącz do dyskusji: Facebook sonduje reakcje użytkowników na płatną wersję serwisu
Zalozyc konto z proxy na fikcyjne dane i zablokowac co trzeba.
Dzielic sie tozsamosca tylko z zaufanymi znajomymi i nadal mozna lustrowac spolecznosc.
Jak ktos jest lewus i mu sie nie chce, czy balwochwalczy lansiarz, to niech placi. Finito.
I dlatego, jest szansa, że całkiem sporo ludzi wyrazi chęć płacenia za dostęp do fb.