Facebook z nowymi narzędziami dla twórców wideo. Próbne relacje live, powtórki transmisji i dodatkowe statystyki
Facebook zapowiedział wprowadzenie na swojej platformie nowych rozwiązań przeznaczonych dla twórców treści wideo. W ofercie pojawią się próbne transmisje na żywo, dodatkowe narzędzia edycji filmów, a także bardziej rozbudowane statystyki związane z platformą Creator Studio.
Nowości dotyczące wykorzystywania Facebooka przez twórców treści wideo serwis zapowiedział na trwającej w Amsterdamie konferencji International Broadcasting Convention (13 – 17 września br.).
Facebook zaznacza, że nowe opcje w transmisjach na żywo to odpowiedź na potrzeby wydawców i twórców wideo. Nowości dostępne jedynie dla stron, a nie prywatnych profili to m.in.:
- Próbne transmisje – transmisje widoczne jedynie dla administratorów strony i redaktorów, co pozwoli na przetestowanie np. nowego formatu.
- Przycinanie początku lub końca filmu – możliwość wyedytowania początku lub końca transmisji na żywo zapisanej jako film na stronie.
- 8 - godzinna transmisja przez Live API – limit długości transmisji na żywo podniesiony z 4 na 8 godzin.
- Możliwość prowadzenia transmisji do różnych serwisów jednocześnie.
Facebook podkreśla w komunikacie, że sesje wspólnego oglądania w serwisie (Watch Party) cieszą się dużym zainteresowaniem zarówno ze strony wydawców, jak i widzów. Ludzie oglądający filmy wspólnie z innymi komentują je 8 razy chętniej niż ci, którzy robią to w pojedynkę. Nowe funkcje sesji wspólnego oglądania to:
- Planowanie – możliwe będzie zaplanowanie sesji wspólnego oglądania, tak jak w przypadku transmisji na żywo.
- Powtórki – dla osób, które nie mogły włączyć się w sesję wspólnego oglądania na żywo.
Zapowiedziano także bardziej rozbudowane wskaźniki – dwie nowe metryki, dzięki którym można sprawdzić łączny czas spędzony na oglądaniu filmów w danej sesji oraz liczbę widzów, którzy obejrzeli przynajmniej 60 sekund materiału.
Tagowanie partnerów biznesowych w sesjach wspólnego oglądania, umożliwiające obu stronom wgląd w wyniki oglądalności.
Możliwość uruchomienia komentarza na żywo podczas sesji wspólnego oglądania na Facebooku, która została teraz udostępniona na całym świecie.
Nowe funkcje pojawiły się także w Creator Studio, czyli narzędziu służącym twórcom i wydawcom do publikowania, zarządzania i pomiaru treści na Facebooku oraz Instagramie. To m.in. nowe wizualizacje statystyk lojalności grup odbiorców, autopodpisy w 13 nowych językach czy możliwość publikowania i planowania treści dla feedu Instagrama oraz IGTV.
W drugim kwartale br. Facebook zanotował wzrost wpływów o 27,6 proc. do 16,89 mld dolarów oraz 2,62 mld dolarów zysku netto (wobec 5,11 mld dolarów rok wcześniej). W minionym półroczu koncern odpisał 5 mld dolarów kary nałożonej przez FTC. Ma 2,41 mld użytkowników aktywnych miesięcznie i 1,59 mld codziennie. W ostatnich latach przybywa ich głównie poza Ameryką Północną i Europą, ale Facebook najwięcej zarabia na tych z USA i Kanady
.
Dołącz do dyskusji: Facebook z nowymi narzędziami dla twórców wideo. Próbne relacje live, powtórki transmisji i dodatkowe statystyki