Nie tylko sponsorzy. Jak marki reklamują się z okazji Euro 2024
Biedronka, Lidl, Orlen, Media Markt, Tyskie, Żywiec, Lay's i wiele innych marek w swoich kampaniach reklamowych nawiązuje do największej aktualnej imprezy sportowej - piłkarskiego Euro 2024.
Mistrzostwa Europy w piłce nożnej to wielkie wydarzenie sportowe, które przyciąga przed telewizory miliony widzów. Dla przykładu: niedzielny mecz Polska - Holandia zgromadził średnio 7,5 mln osób.
Wiele marek wykorzystuje ten czas, by promować swoje produkty i usługi. Robią to oczywiście sponsorzy Euro 2024 i sponsorzy piłkarskiej reprezentacji. Ale nie tylko. Sporo marek nie związanych z piłkarskimi mistrzostw wykorzystuje ten czas, by zwrócić na siebie uwagę potencjalnych klientów czy konsumentów. Część z nich promuje to, co w jakiś sposób może wiązać się z piłką nożną i oglądaniem meczy, jak np. producenci przekąsek, napojów czy piwa oraz producenci i sprzedawcy telewizorów.
Poniżej prezentujemy aktualne reklamy, które pośrednio lub bezpośrednio nawiązują do Euro 2024:
Biedronka - sponsor piłkarskiej reprezentacji Polski
Biedronka w kampanii podkreśla zaangażowanie w sponsoring polskiej kadry narodowej, a dodatkowo promuje wybraną ofertę, np. dań na grilla, napojów czy przekąsek.
Tarczyński - sponsor piłkarskiej reprezentacji Polski
Marka podkreśla swoje zaangażowanie w sponsoring i zachęca do kibicowania polskiej drużynie.
Lidl - partner UEFA Euro 2024 - "We are in your team"
Lidl jest partnerem Euro2024 i to podkreśla w swojej “około piłkarskiej” kampanii, organizuje też promocję, w której można zdobyć bilety na mecze.
Kuchnia Vikinga - partner piłkarskiej reprezentacji Polski
Marka dosłownie kilka dni temu ogłosiła, że jest sponsorem polskiej reprezentacji piłkarskiej i informuje o tym w swoich reklamach, przy okazji promując catering dietetyczny.
Leroy Merlin - sponsor piłkarskiej reprezentacji Polski
Marka w swojej komunikacji podkreśla, że kibicuje biało-czerwonym, a w promocji swojej oferty wykorzystuje hasła nawiązujące do piłki nożnej.
Inpost - sponsor reprezentacji Polski
Inpost, który właśnie przedłużył sponsoring piłkarskiej kadry narodowej m.in. wspiera polskich kibiców w social mediach i na bieżąco umieszcza wpisy na swoich profilach.
Staropolanka - partner piłkarskiej reprezentacji Polski
Ta marka wody podkreśla w social mediach przede wszystkim fakt, że pozostaje partnerem polskiej reprezentacji piłkarskiej.
Fakro - partner piłkarskiej reprezentacji Polski
Marka w swoich działaniach organizuje m.in. konkurs, w którym nagrodami są m.in. repliki piłki Euro 2024.
4Move - partner piłkarskiej reprezentacji Polski
Marka przypomina w komunikacji, że jest partnerem polskich piłkarzy i zachęca w social mediach do kibicowania biało-czerwonym.
Lotto - Robert Lewandowski
Totalizator Sportowy przy okazji Euro 2024 emituje reklamy z udziałem polskiego kapitana Roberta Lewandowskiego i zachęca do kibicowania Polsce.
Lays - "No Lay's, No game"
W przygotowanym z okazji Euro 2024 spocie wystąpili dwaj znani piłkarze: Dawid Beckham i Thierry Henry.
Media Expert - “Mistrzowskie przeceny”
Media Expert przy okazji Euro 2024 promuje m.in. przeceny i wspiera się w reklamach wizerunkiem znanego piłkarskiego komentatora, Dariusz Szpakowskiego.
Media Markt -"Tu bije serce futbolu"
Media Markt zwraca na siebie uwagę hasłem “Tu bije serce futbolu” i zachęca w kampanii do skorzystania z “mistrzowskiej oferty”, w ramach której oferuje m.in. promocyjne ceny na zakup telewizorów.
Rossmann - Kuba Błaszczykowski
Sieć drogerii, chociaż nie nawiązuje w komunikacji do trwających mistrzostw Europy w piłce nożnej, to właśnie w trakcie ich trwania prowadzi kampanię z udziałem byłego reprezentanta Polski.
Superbet
Bukmacher realizuje właśnie lokalnie największą w swojej historii kampanię, w której nawiązuje do Euro 2024. Pokazuje w niej świat tuż przed nadejściem Wielkiej Piłki.
Play
Ta sieć komórkowa w związku z Euro 2024 proponuje klientom specjalną ofertę - pakiet kanałów sportowych, a promuje to spotami z udziałem byłego reprezentanta Polski, Jakuba Błaszczykowskiego.
Żywiec
Ta marka piwa pokazuje piłkarskim kibicom, że nie zapomina o tak ważnym wydarzeniu sportowym, jak Euro 2024 i na bieżąco swoimi wpisami w social mediach udowadnia, że wie, co się dzieje na piłkarskim boisku.
Żabka - “Kibicowanie - masz to w Żabce”
Żabka przy okazji Euro 2024 promuje m.in. ofertę przekąsek zachęcając do skorzystania z niej kibiców piłkarskich.
RTV Euro AGD - “Mistrzowskie okazje”
Sieć elektromarketów wykorzystuje Euro 2024 do specjalnych promocji cenowych i zachęca do zakupu np. telewizorów w promocyjnych cenach.
Kaufland - bon za każdy strzelony gol
Kaufland, który nie jest bezpośrednio zaangażowany w Euro 2024 chce zwrócić uwagę kibiców piłkarskich na swoją ofertę. Użytkownikom swojego programu lojalnościowego rozdaje bony za każdy strzelony przez Polaków gol.
Puma - kampania “Forever. Faster”
W globalnej kampanii marka opowiada historię swoich najlepszych piłkarzy. Ponieważ szybkość zawsze była charakterystycznym elementem marki, nowy rozdział pokazuje, jak bardzo jest ona ważna w piłce nożnej i nie tylko.
Tyskie
Marka piwa należąca do Kompanii Piwowarskiej z okazji Euro 2024 prowadzi szereg działań w internecie i na swoich profilach w social mediach. Skupia się na aktywnościach real-time-marketingowych i na bieżąco reaguje na to, co dzieje się w trakcie mistrzostw.
Dołącz do dyskusji: Nie tylko sponsorzy. Jak marki reklamują się z okazji Euro 2024