Eska na czele sieci radiowych. ZET Chilli o 200 proc. do góry
W okresie od marca do maja br. na pozycji lidera słuchalności wśród sieci radiowych w Polsce znalazła się Eska. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało ZET Chilli, zaś najwięcej straciło Plus - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W okresie od marca do maja 2015 roku udział słuchania sieci radiowej Eska wśród słuchaczy w wieku od 15 do 75 lat wyniósł 7,6 proc., czyli o 4,11 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Radio Track Millward Brown przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu uplasowało się Audytorium 17, skupiające 17 rozgłośni radia publicznego z udziałem wynoszącym 5,2 proc. (bez zmian).
Ostatnią lokatę podium zajęły Złote Przeboje (3,4 proc. udziału; spadek o 8,11 proc.).
Tuż za podium znalazło się RMF MAXX. Stacja ta odnotowała jednak stratę słuchalności o 20,59 proc. do 2,7 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka Plus, które zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 23,81 proc. do 1,6 proc.
Natomiast największy wzrost, wynoszący 200 proc. do 0,3 proc., odnotowało ZET Chilli, które w rankingu zajęło dziewiątą lokatę - ostatnią. W lutym br. stacja ta przejęła częstotliwość Antyradia.
Warto dodać, że na ósmej lokacie uplasowało się Rock Radio z wynikiem 0,6 proc., o 20 proc. wyższym niż rok wcześniej, gdy stacja nazywała się Roxy FM. Rozgłośnia zmieniła nazwę od lutego ub.r. stając się stacją rockową (dowiedz się więcej).
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
marzec 2010 : maj 2010 |
marzec 2011 : maj 2011 |
marzec 2012 : maj 2012 |
marzec 2013 : maj 2013 |
marzec 2014 : maj 2014 |
marzec 2015 : maj 2015 |
ESKA |
7,0% |
7,9% |
7,8% |
7,8% |
7,4% |
7,6% |
Audytorium 17 |
5,3% |
5,7% |
5,3% |
5,2% |
5,2% |
5,2% |
Złote Przeboje |
2,7% |
2,9% |
3,3% |
3,3% |
3,7% |
3,4% |
RMF MAXXX |
3,1% |
3,5% |
3,3% |
3,1% |
3,3% |
2,7% |
PLUS |
0,9% |
0,8% |
0,8% |
1,7% |
2,3% |
1,6% |
ZET GOLD (do czerwca ub.r. Planeta FM) |
1,2% |
1,1% |
0,9% |
1,0% |
1,0% |
1,1% |
WAWA |
0,6% |
0,7% |
0,8% |
1,0% |
0,8% |
0,9% |
ROCK RADIO |
0,2% |
0,2% |
0,3% |
0,4% |
0,5% |
0,6% |
ZET CHILLI |
- |
- |
- |
- |
0,1% |
0,3% |
Dane o rynku sieci radiowych w ostatnim roku.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
marzec 2014 : maj 2014 |
czerwiec 2014 : sierpień 2014 |
wrzesień 2014 : listopad 2014 |
grudzień 2014 : luty 2015 |
marzec 2015 : maj 2015 |
ESKA |
7,3% |
7,4% |
8,3% |
7,8% |
7,6% |
Audytorium 17 |
5,2% |
4,6% |
5,7% |
5,3% |
5,2% |
Złote Przeboje |
3,7% |
3,6% |
3,1% |
3,4% |
3,4% |
RMF MAXXX |
3,4% |
3,2% |
3,5% |
3,1% |
2,7% |
PLUS |
2,1% |
2,0% |
2,3% |
2,1% |
1,6% |
ZET GOLD (do czerwca ub.r. Planeta FM) |
1,3% |
1,1% |
1,1% |
1,2% |
1,1% |
WAWA |
0,8% |
0,7% |
0,8% |
0,6% |
0,9% |
ROCK RADIO |
0,5% |
0,5% |
0,4% |
0,5% |
0,6% |
ZET CHILLI |
0,1% |
0,1% |
0,1% |
0,2% |
0,3% |
N= |
21 068 |
21 075 |
21 101 |
20 917 |
21 042 |
Dołącz do dyskusji: Eska na czele sieci radiowych. ZET Chilli o 200 proc. do góry