Empik Media & Fashion stawia na organiczny rozwój sieci, także za granicą
Grupa NFI Empik Media & Fashion chce w 2007 roku otworzyć ponad 90 nowych punktów handlowych, zapowiedział we wtorek prezes spółki Maciej Dyjas. Grupa ma podobne plany na lata 2008-2009, chcąc co rok inwestować kilkadziesiąt milionów złotych.
W I połowie 2007 r. grupa wypracowała 10,8 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o 26,4% r/r. W tym samym czasie przychody z działalności kontynuowanej wzrosły o 33,6% do 620,9 mln zł.
"Poprawa wyników spółki to przede wszystkim efekt rosnącej sprzedaży i wzrostu liczby klientów odwiedzających sklepy grupy. Dlatego NFI EM&F będzie kontynuować strategię rozbudowy sieci" - powiedział Dyjas podczas konferencji prasowej.
Prezes spółki zapowiedział otwarcie w 2007 roku ponad 90 sklepów w Polsce, a w kolejnych latach 80-100 rocznie. Według niego, uruchomienie jednego lokalu o powierzchni ok. 1000 m2 to koszt 2,0-2,5 mln zł.
"Koszt inwestycji szacowany jest na kilkadziesiąt milionów rocznie. Zostaną one sfinansowane ze środków własnych lub z kredytów. NFI EM&F nie planuje w najbliższym czasie poszukiwania finansowania na rynku" - zaznaczył prezes.
W latach 2007-2009 NFI EM&F planuje także bardzo intensywną ekspansję zagraniczną. Jeszcze w tym roku powstanie 6-8 sklepów w Rosji i na Ukrainie oraz 2 w Berlinie. W kolejnych latach ich roczny przyrost będzie przekraczał już 20 punktów, głównie za wschodnią granicą, ale także w Niemczech oraz w Rumunii. Dodatkowo EM&F chce zakończyć procedurę zakupu 43,3% udziałów (51% głosów) w rosyjskiej spółce Maratex, dysponującej siecią 58 sklepów w Rosji, na Ukrainie oraz w Kazachstanie.
"Na razie spółka czeka na zgodę rosyjskiego urzędu antymonopolowego, ale tam panują specyficzne warunki i nie wiadomo kiedy ona nastąpi. Ta transakcja będzie zrealizowana w tym roku lub wcale" - podkreślił Dyjas.
Prezes poinformował również, że NFI EM&F prowadzi bardzo zaawansowane rozmowy z kilkoma światowymi markami, których chce być dystrybutorem na terenie Polski. Dodatkowo zapewnił, że bardzo intensywnie promowane i rozwijane będą segmenty internetowy oraz kawiarni Empik.
Działalność grupy NFI EM&F skupia się na dystrybucji detalicznej i hurtowej produktów kategoriach: media, produkty dla dzieci oraz marki franczyzowe - moda i kosmetyki.
Spółka zarządza portfelem ponad 40 marek - m.in.: Hugo Boss, Esprit, Mango, Mexx, Palmers, Aldo, Zara, Chanel, Dior, Shiseido, Givenchy, Guerlain, Kenzo, Salvador Dali oraz markami własnymi - Empik, Smyk, SJO Empik, Speak Up, Cool Club i Smiki.
Dołącz do dyskusji: Empik Media & Fashion stawia na organiczny rozwój sieci, także za granicą