eMarketer: rosną nakłady na mobilną reklamę w krajach grupy BRIC
Liczba użytkowników telefonów komórkowych w krajach grupy BRIC (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny) powoli się stabilizuje, ale szybkie tempo wzrostu obserwowane jest jeśli chodzi o mobilny internet i nakłady na mobilną reklamę.
Wydatki na mobilną reklamę w Indiach, Rosji i Brazylii wciąż są na dość niskim poziomie. Za to na rynku chińskim w przyszłym roku mają one sięgnąć ponad 700 milionów dolarów, a w roku 2015 blisko 1,4 miliarda dolarów - prognozuje firma eMarketer.
W roku bieżącym najszybszy wzrost nakładów ma mobilną reklamę ma zostać odnotowany w Brazylii i Chinach, gdzie zwiększą się one ponad dwukrotnie. Na lata 2012 - 2015 eMarketer przewiduje wysokie dwucyfrowe tempo wzrostu we wszystkich krajach grupy BRIC, ale wraz z dojrzewaniem rynków będzie ono słabnąć.
Rynek mobilnej reklamy idzie śladem już wysokiego lub szybko rozwijającego się poziomu korzystania z mobilnego internetu w krajach grupy BRIC.
eMarketer szacuje, że do końca tego roku 371,2 miliona Chińczyków (prawie połowa użytkowników komórek) przynajmniej raz w miesiącu będzie korzystała z mobilnego dostępu do sieci. W roku 2015 ich liczba ma przekroczyć poziom 600 milionów i Chiny będą wówczas największym rynkiem mobilnego internetu na świecie.
Z kolei w Rosji odsetek użytkowników telefonów komórkowych korzystających z mobilnego internetu ma w latach 2011 - 2015 zwiększyć się z 29 do 36 proc. W przypadku Indii przewidywany jest wzrost z 12 do 34 proc., a w przypadku Brazylii z 11 do 25 proc.
Dołącz do dyskusji: eMarketer: rosną nakłady na mobilną reklamę w krajach grupy BRIC