eMarketer: do 2013 r. podwoi się wartość chińskiego rynku reklamy online
W bieżącym roku wydatki na internetową reklamę w Chinach mają wzrosnąć w porównaniu z rokiem ubiegłym o 37 proc. i sięgnąć 3,7 miliarda dolarów.
Wysokie dwucyfrowe wzrosty są spodziewane co najmniej do 2014 roku, w którym chiński rynek reklamy online ma osiągnąć wartość 9,5 miliarda dolarów - prognozuje eMarketer.
W tym roku najpopularniejszym formatem internetowej reklamy w Państwie Środka ma być display, z nakładami na poziomie 1,78 miliarda dolarów, przed reklamą w internetowych wyszukiwarkach (1,44 mld USD). Z kolei w roku 2014 na display ma zostać przeznaczonych 4,28 miliarda dolarów, a na reklamę w wyszukiwarkach 4,23 miliarda dolarów.
eMarketer prognozuje, że cały chiński rynek reklamy w najbliższych latach również będzie notował dwucyfrowe wzrosty, ale nie tak wysokie jak w przypadku internetu. Wydatki na reklamę mają w latach 2010 - 2014 zwiększyć się z 33,64 do prawie 60 miliardów dolarów.
Dołącz do dyskusji: eMarketer: do 2013 r. podwoi się wartość chińskiego rynku reklamy online