Egmont skupi się na wydawaniu komiksów i pism dla dzieci oraz usługach marketingowych
Wydawnictwo Egmont Publishing po sprzedaży działów książki dziecięcej w trzech krajach (m.in. Polsce) zamierza skupić się na rozwoju działalności w zakresie wydawania komiksów i czasopism dla dzieci, a także na rozwoju usług marketingowych i e-commerce.
Egmont Publishing na początku kwietnia poinformował, że wycofuje się z wydawania książek dla dzieci i sprzedaje ten pion firmy spółce wydawniczej Harper Collins Publisher. W maju transakcja została sfinalizowana. W ten sposób Egmont wycofał się z książki dziecięcej w Polsce, Wielkiej Brytanii i Niemczech (w tym ostatnim kraju firma działa jako Schneiderbuch).
Po tej sprzedaży Egmont Publishing ogłosił, że skupia się na rozwoju i umacnianiu swojej pozycji jako wydawcy komiksów i pism dla dzieci. - Osiągnęliśmy wiodącą pozycję na rynku czasopism dziecięcych na 26 rynkach i planujemy dalszy rozwój tej działalności. Naszym celem jest być najlepszym partnerem licencyjnym dla wiodących światowych licencjodawców. I to się nie zmieniło. Jesteśmy dumni z silnego partnerstwa z wielkimi licencjodawcami, takimi jak Disney, Hachette, Mattel, Hasbro oraz LEGO. Mamy duże ambicje na przyszłość - zapowiada Torsten Bjerre Rasmussen, dyrektor generalny Egmont Publishing.
Wydawca określaplany we wszystkich trzech obszarach działalności: rozwijać będzie nie tylko wydawanie czasopism i komiksów dla dzieci, ale także inwestycje w usługi marketingowe i e-commerce. - Od wielu lat jesteśmy bardzo silnym, wiodącym na rynku wydawcą czasopism dla dzieci. Wielka Brytania, Niemcy i Polska wraz z krajami nordyckimi to bardzo ważne rynki w naszej globalnej strategii dotyczącej czasopism i odegrają one kluczową rolę w nadchodzących latach. Będziemy nadal inwestować w doskonałe treści oraz kreatywny rozwój i wydawać wysokiej jakości czasopisma skierowane do młodych czytelników - dodaje Torsten Bjerre Rasmussen.
Egmont jest skandynawską grupą medialną, prowadzącą działalność w zakresie filmu, telewizji, streamingu i kina, ale także gier, handlu elektronicznego i usług marketingowych dla platform edukacyjnych, czasopism i książek. Egmont Publishing oferuje gamę tytułów czasopism i książek w ponad 30 krajach.
Z kolei Egmont Polska, działający od 1990 roku, wydaje 39 czasopism dla dzieci, komiksy, kolekcje i gry planszowe. W ub.r. osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 0,7 proc. do 118,54 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 6,5 proc. do 110,98 mln zł wynik netto poszedł w górę z 4,75 mln zł straty do 4,86 mln zł zysku.
Dołącz do dyskusji: Egmont skupi się na wydawaniu komiksów i pism dla dzieci oraz usługach marketingowych