SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ruszyło przyjmowanie zgłoszeń do Effie Awards 2020. Nowa kategoria React & Sustain

Od 4 maja można przesyłać zgłoszenia do 21. edycji konkursu reklamowego Effie Awards 2020, którego organizatorem jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. W tym roku inaugurację etapu przyjmowania zgłoszeń przesunięto z uwagi na sytuację epidemiczną. W tegorocznej edycji zadebiutuje także nowa kategoria dla działań antykryzysowych - React & Sustain. Portal Wirtualnemedia.pl jest partnerem medialnym konkursu.

Harmonogram Effie Awards 2020 uwzględnił epidemię koronawirusa. Start zgłoszeń przesunięto z kwietnia na maj, w związku z czym etap ten potrwa do końcówki lipca, a nie jak w roku ubiegłym do czerwca.

Także ze względu na koronawirusa zmniejszono liczbę terminów nadsyłania zgłoszeń, z czterech do trzech.

Nagrody Effie Awards 2020 zostaną wręczone 26 października podczas uroczystej gali w Warszawie.

Nowa kategoria Effie Awards

W tym roku do konkursu Effie Awards wprowadzono nową kategorię React & Sustain. Nagradzane będą w niej aktywne działania komunikacyjne, których celem była obrona pozycji biznesowej i/lub reakcja na nieoczekiwane okoliczności biznesowe lub poza biznesowe (w tym epidemie).

Mogą to być np. kampanie w celu utrzymania pozycji rynkowej pomimo agresywnych działań konkurencji; działania kontratakujące, obniżające efektywność działań konkurencji; akcje w reakcji obronnej i utrzymania pozycji w związku z wejściem nowego gracza na rynek.

Organizatorzy uczulają, że w kategorii React & Sustain nie będzie nagradzany brak działań, który pozwala utrzymywać pozycję w wyniku braku bądź słabości aktywności konkurencji.

Do nowej kategorii zgłoszenia przyjmowane są o tydzień dłużej niż do pozostałych (do 31 lipca 2020). Oprócz tego okres kwalifikacyjny też jest dłuższy (od 01.01.2019 do 30.06.2020). W przypadku pozostałych kategorii okres kwalifikacyjny to 01.01.2019 - 31.03.2020.

W formule konkursu wprowadzono także kilka modyfikacji. Nazwę kategorii Dobra Konsumenckie zmieniono na Dobra Konsumpcyjne. Zmieniono definicje kategorii: Kultura i rozrywka, Brand experience, Marketing & Business Solutions, Performance marketing/ e-commerce (tu także wprowadzono nowy formularz zgłoszeniowy).

Nagrody Effie Awards przyznawane są dla najlepszych kampanii i rozwiązań marketingowych w oparciu o ich efektywność i wyniki biznesowe. Konkurs podzielony jest na 24 kategorie - dwanaście dotyczy produktów i usług, dwanaście kolejnych to kategorie specjalne.

Organizatorem Effie Awards jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu.

Effie Awards w 2019: 56 nagród, Grand Prix dla Żywca

W ubiegłym roku Grand Prix Effie Awards otrzymała Grupa Żywiec za kampanię "Chce się Ż" flagowej marki Żywiec. Agencją reklamową roku została VMLY&R Poland, agencją mediową Starcom. Grupa Żywiec dostała także wyróżnienie najbardziej efektywnej firmy 20-lecia, z okazji 20. rocznicy Effie Awards. Tytuły najbardziej efektywnych agencji 20-lecia trafiły do DDB Warszawa i Wavemaker.

W 23 kategoriach wręczono łącznie 6 złotych, 31 srebrnych i 19 brązowych nagród. Prace oceniło 138-osobowe jury pod przewodnictwem Katarzyny Kieli, prezes i dyrektor zarządzającej Discovery w regionie EMEA.

Dołącz do dyskusji: Ruszyło przyjmowanie zgłoszeń do Effie Awards 2020. Nowa kategoria React & Sustain

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Emilka
PIERWSZA!!!!
odpowiedź