E-marketing ma się dobrze
Rynek marketingu i reklamy w Internecie
Na świecie wydatki na marketing i reklamę w Internecie zwiększyły się o jedną trzecią, osiągając 12 miliardów dolarów. W Polsce wzrosły o połowę. To poziom najwyższy od czasu boomu internetowego przed pięcioma laty - czytamy w "Rzeczpospolitej".
Zarówno w Polsce, gdzie rynek reklamy internetowej powiększył się w 2004 r. według CR Media do 75 mln zł, jak i na świecie, dynamika wzrostu e-marketingu była zaskakująca w porównaniu ze wzrostem całego rynku reklamy, który zwiększył się tylko o kilka procent. Ale reklama w sieci to w Polsce ok. 1 proc., a na świecie niespełna 2 proc. wszystkich wydatków na reklamę.
Według nowych, obejmujących cały 2004 rok danych - w USA wydatki na reklamę w Internecie były, w ocenie eMarketer, wyższe o 28,8 proc. i wyniosły 9,4 miliarda dolarów.
W Europie, według Nielsen/NetRatings wydatki reklamowe on-line wyniosły ok. 2,8 mld USD (wzrost o ok. 30 proc.). W ocenie Jupiter Research - liczba europejskich reklamodawców zwiększyła się o 11 proc. Szacuje się, że w krajach UE w u biegłym roku przeprowadzono w Internecie ok. 37 tys. kampanii reklamowych.
Dołącz do dyskusji: E-marketing ma się dobrze