E-Kiosk: wpływy wzrosły o 15 proc., wynik netto o 1,6 mln zł
W ub.r. firma E-Kiosk (kontrolowana przez Gremi Media), do której należą platformy eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową i e-bookami oraz agencja marketingowa eContentLAB.pl, osiągnęła wzrost przychodów o 14,9 proc. do 10,2 mln zł oraz wyniku netto ze 158 tys. zł straty do 1,45 mln zł zysku.
Koszty sprzedaży E-Kiosku zmalały z 6,06 do 5,2 mln zł, a koszty ogólnego zarządu - z 1,91 do 1,86 mln zł. W konsekwencji zysk EBITDA poszedł w górę z 1,2 do 2,5 mln zł.
- Naszym priorytetem w ubiegłym roku była dyscyplina finansowa i optymalizacja procesów operacyjnych. Osiągnięte wyniki to przede wszystkim efekt konsekwentnie realizowanej strategii optymalizacji kosztów, bieżącego monitorowania marży dla wszystkich grup produktowych oraz działań usprawniających procesy dystrybucji, sprzedaży i obsługi klienta. - komentuje Łukasz Piela, prezes E-Kiosku.
- Drugim filarem naszego rozwoju jest technologia. Ciągłe doskonalenie bieżącej oferty mające na celu wyjście naprzeciw oczekiwaniom użytkowników oraz wzrost kompetencji technologicznych pozwalający na zaproponowanie nowych produktów - dodaje Piela.
W sprawozdaniu firma podała, że w ub.r. m.in. podpisała trzyletni kontrakt na dostawę e-prasy do grupy PGNiG oraz podjęła współpracę z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. Natomiast agencja eContentLAB.pl zaczęła realizację dwóch aplikacji wspierających działania marketingowe i sprzedażowe klientów, w tym z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości.
Ponadto E-Kiosk pracuje nad nowymi mechanizmami e-commerce, a także w pełni transparentnym rozwiązaniem umożliwiającym zarządzanie szerokim katalogiem publikacji elektronicznych
Bez dużego ryzyka w związku z koronawirusem
W raporcie E-Kiosk zaznaczył, że ze względu na charakterystykę swojej działalności opartą w przeważającej części na usługach internetowych, dzięki czemu w związku z epidemią koronawirusa spółka nie jest zagrożona utratą wartości aktywów finansowych i niefinansowych oraz ryzykami związanymi z łańcuchem dostaw czy utrudnieniami administracyjnymi.
- W krótkim horyzoncie czasowym zarząd spółki nie rozpoznaje również zagrożenia w ograniczeniu rynków zbytu. Ogólna sytuacja ochłodzenia intencji zakupowych konsumentów może mieć umiarkowanie negatywny wpływ na wynik w średnim i długim horyzoncie planowania. Jednocześnie w aktualnej sytuacji zarząd spółki dostrzega szansę dla prowadzonej działalności gospodarczej w dynamicznie rosnącym u konsumentów zainteresowaniu zakupami zdalnymi - stwierdzono.
Zarząd E-Kiosku zaznaczył, że nie można całkowicie wykluczyć ryzyka, iż wybrani kontrahenci spółki mogą być narażeni na zatory płatnicze w związku z ogólną sytuacją, „niemniej jednak dywersyfikacja klientów z różnych branż pozwala na uznanie możliwych opóźnień w płatnościach od wybranych grup klientów za nie mające istotnego wpływu na prowadzenie działalności gospodarczej”.
Dodano, że w związku z epidemią w firmie wprowadzono zdalny tryb pracy.
E-Kiosk jest notowany na bocznym rynku warszawskiej giełdy, 50,01 proc. akcji spółki ma Gremi Media (wydawca m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”), a 28,14 proc. - Ruch.
Dołącz do dyskusji: E-Kiosk: wpływy wzrosły o 15 proc., wynik netto o 1,6 mln zł