SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Dziewczyna” w dół aż o 66 proc., “Bravo” cały czas liderem

Większość magazynów dla młodzieży zanotowało w sierpniu br. spadki sprzedaży. Najbardziej, bo aż o dwie trzecie, spadła sprzedaż “Dziewczyny”. Wzrostem pochwalić się może tylko “13 Magazyn Nastolatki”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że pozycję lidera w sierpniu br. utrzymało „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą ogółem na poziomie 222 134 egz. i stratą wynoszącą 3,78 proc.

Drugie miejsce należało do miesięcznika „Bravo Girl” (Wydawnictwo Bauer), który sprzedał się w liczbie 111 964 egz. To wynik niższy o 2,32 proc. niż rok wcześniej, gdy magazyn ten był dwutygodnikiem.

Podium zamyka także wydawany przez Bauera „Twist”. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 105 386 egz. i była o 16,21 proc. niższa niż rok wcześniej.

Wzrost w zestawieniu odnotował tylko miesięcznik “13 Magazyn Nastolatki” (Egmont Polska), który zajął szóstą lokatę. Jego wynik wzrósł o 4,54 proc. do 64 274 egz.

Największy spadek w rankingu dotknął zajmującego ostatnie miejsce miesięcznika “Dziewczyna” wydawanego przez Ringier Axel Springer Polska. Jego sprzedaż ogółem poszybowała w dół aż o 66,26 proc. i wyniosła 32 435 egz.

Obecnie magazyn ten ukazuje się jednak tylko w mutacji z gadżetem, w ruchomej cenie, a sierpniowe miało najwyższą cenę w br., wynoszącą 6,50 zł. Z kolei sierpniowe wydanie “Dziewczyny” w 2010 roku kosztowało 4,99 zł.

Wirtualnemedia.plsierpień
ZKDP20112010
TytułSprzedaż ogółem
Bravo222 134230 849
Bravo Girl111 964114 629
Twist105 386125 768
Fun Club89 453119 052
Popcorn81 414105 977
13 Magazyn Nastolatki64 27461 482
Dziewczyna32 43596 140


W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. większość pism dla młodzieży zanotowało wzrosty sprzedaży, najwięcej zyskał “Twist” (44,36 proc.). Liderem spadku także była “Dziewczyna” - jej wynik zmalał o 41,77 proc. 

Wirtualnemedia.pl2011
ZKDPsierpieńlipiec
TytułSprzedaż ogółem
Bravo222 134225 926
Bravo Girl111 964104 757
Twist105 38673 002
Fun Club89 45385 627
Popcorn81 41472 360
13 Magazyn Nastolatki64 27459 960
Dziewczyna32 43555 697


 

Dołącz do dyskusji: “Dziewczyna” w dół aż o 66 proc., “Bravo” cały czas liderem

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hehehehehe
Dlaczego szefowie wielkich wydawnictw w Polsce nie biorą nigdy przykładu z mądrzejszych? Dlaczego nie uczą się od innych? Ba sami wiedzą najlepiej. I widać tego efekty. Nie wiedzą, dlaczego szefowie magazynów na Zachodzie to siwe łby? Ich zdaniem tylko młody, prężny i "trendowaty" nadaje się na szefa. A przecież chodzi o to, by mądrze kierowac gazetą i otaczać się młodymi, zdolnymi, słuchac ich, dawać im pole do popisu, ale nie rządzenia. Przykro mi, ale taka jest życiowa prawda. Mądrość zawsze - na tym polu - wygra z młodością.
odpowiedź