Dziennik 'Polska' zysk ma przynieść w 2010 r.
Nowa gazeta ogólnopolska grupy wydawniczej Polskapresse ukaże się wcałej Polsce 15 października, poinformowali szefowie firmy nakonferencji prasowej. Dziennik "Polska" ma stać się lideremcodziennej prasy opiniotwórczej, a zysk zacząć przynosić w 2010 r.
"Chcemy wyprzedzić 'Gazetę Wyborczą' choćby nawet o jedensprzedany egzemplarz" - powiedział wiceprezes Polskapresse TomaszWróblewski, który będzie również pełnił rolę wydawcy nowegotytułu.
Wróblewski ujawnił też, że dziennik ma zacząć przynosić zysk w2010 r. Prezes Polskapresse Dorota Stanek podkreśliła, że nakład"Polski" ma wynieść 600-800 tys., a wydanie weekendowe ma sięsprzedawać w ok. milionie egzemplarzy.
Na winiecie pokazanej w piątek dziennikarzom obok tytułu"Polska" mieści się też logo brytyjskiego "The Times",z którymgazeta ma umowę o współpracy redakcyjnej.
"Będziemy zacieśniać współpracę z 'The Times', my będziemywykorzystywać ich materiały, ale również oni nasze" - zapewniałredaktor naczelny "Polski" - Paweł Fąfara.
Cena numeru ma wynieść 1,5 zł z wyjątkiem województw;wielkopolskiego, lubuskiego, łódzkiego, małopolskiego,dolnośląskiego, pomorskiego i śląskiego, gdzie gazeta będziekosztowała 1,4 zł (w piątek 1,7 zł) oraz opolskiego (1,3 zł wtygodniu a w piątek 1,7 zł).
Tytuł "Polska" łączy sześć już istniejących lokalnych tytułównależących do Polskapresse. Grupa ma tworzyć też nowe tytułylokalne, a Lublinie będzie współpracować z "Kurierem Polskim". Logolokalnych wydań będzie połączone na winiecie z tytułem lokalnym np."Dziennik Bałtycki".
Fąfara zapewnił, że lokalne wydania będą się od siebie różnić.Np. jeśli na drugiej stronie znajdzie się pięć materiałów, to trzyz nich mogą się powtarzać we wszystkich wydaniach, a dwa będąprzygotowane przez lokalne redakcje. Przez pewien czas będą teżwydania "ogólnopolskie", które ukażą się w Warszawie i tam gdziePolskapresse nie ma jeszcze swoich lokalnych redakcji.
Pierwsza strona wydania zaprezentowanego w piątek dziennikarzombyła zdominowana przez jeden duży artykuł poświęcony KazimierzowiMarcinkiewiczowi. Kolejne strony są poświęcone działowi "Fakty 24"czyli przeglądowi najważniejszych wiadomości.
Kolejny dział to "Regiony" z wiadomościami lokalnymi, a wwydaniu warszawskim "Opinie". Kolejne działy to "Pieniądze","Kultura" oraz "Zbliżenia" poświęcone formom reportażowym.Następnym działem w Warszawie będzie dział lokalny, a w innychwydaniach "Opinie". Gazetę zakończą działy "Poradniki", "Relaks" i"Sport", który w poniedziałek ma mieć ponad 20 stron. Całość maliczyć codziennie od 40 do 56 stron.
Tak jak konkurencja, "Polska" będzie dodawała do swoich wydańpłatne, lub bezpłatne kolekcje, ale zacznie to robić w drugimtygodniu swojej działalności.
Gazecie codziennie będzie towarzyszył inny dodatek lifestylowy:"Męska Rzecz", "Twój Dom", "Uroda&Styl", "Dobra Kuchnia" oraz"Magazyn". Inne dodatki będą przygotowywane razem z portalemgratka.pl.
Szefowie Polskapresse deklarują, że mają budżet marketingowy"porównywalny" z budżetami konkurencji - "Dziennika" i "GazetyWyborczej". Grupą docelową tytułu mają być osoby powyżej 28 rokużycia, o wykształceniu średnim lub wyższym.
Grupa Wydawnicza Polskapresse wchodzi w skład międzynarodowegokoncernu Verlagsgruppe Passau.
Dołącz do dyskusji: Dziennik 'Polska' zysk ma przynieść w 2010 r.