"Dziennik Gazeta Prawna" po 13 latach zmienia logo. Jest też nowy layout
Infor po raz pierwszy od 2010 roku zmienia logotyp „Dziennika Gazety Prawnej”. Wprowadza nowy layout "DGP magazyn na weekend".
W piątek, 23 czerwca na rynku pojawi się "DGP Magazyn na Weekend" z nowym logo oraz w zmienionym layoucie. Natomiast w poniedziałek 26 czerwca ukaże się pierwsze wydanie codzienne „Dziennika Gazety Prawnej” z nowym logotypem.
Nowe logo „Dziennika Gazety Prawnej” to połączenie skróconej nazwy DGP z pełnym zapisem tytułu. Wprowadzono też logo uproszczone. Logo uproszczone w podstawowej wersji to nazwa DGP na tle czerwonego prostokąta. Typografia ustawiona jest przy dolnej krawędzi prostokąta.
Znak uproszczony stosowany jest pomocniczo, gdy niemożliwe jest zastosowanie podstawowego znaku z pełną nazwą lub gdy konieczne jest zakomunikowanie np.: EDGP lub aplikacji mobilnej na formacie, gdzie występuje już pełne logo DGP. Wersja uproszczona jest zawsze podrzędna względem wersji pełnej.
"DGP" ze spójną wersją papierową i digitalową
Głównym celem wprowadzonych zmian jest wzmocnienie wizerunku DGP poprzez spójność wersji papierowej i cyfrowej, dostosowanie do rozwijającej się technologii oraz oczekiwań czytelników.
- W obecnych czasach, pełnych wielu zmian, zaskakujących wydarzeń i trudnych decyzji – rzetelna i bieżąca informacja jest szczególnie ważna. Chcemy naszym czytelnikom przekazywać wiadomości prosto i szybko, dlatego stawiamy na intuicyjny layout, przystępne grafiki i atrakcyjne zdjęcia. Nasza rzetelność i odpowiedzialność dziennikarska pozostaje bez zmian – na najwyższym poziomie – zapewnia Krzysztof Jedlak, redaktor naczelny „Dziennika Gazety Prawnej”.
Dotychczasowy logotyp został wprowadzony 30 sierpnia 2010 roku. Zastąpił wówczas pierwsze logo gazety obowiązujące po połączeniu „Dziennika” i „Gazety Prawnej” 14 września 2009 roku. W listopadzie 2012 roku dodano do winiety tytułu hasło: „Patrzymy obiektywnie, piszemy odpowiedzialnie”.
- W dobie dynamicznie rozwijającej się technologii i internetu, nasza gazeta musi się zmieniać, aby sprostać wyzwaniom współczesności. Przeprojektowaliśmy logotyp, tak aby lepiej oddawał naszą misję i łączył świat papieru ze światem cyfrowym – podkreśla Aneta Kowalska, dyrektor marketingu „Dziennika Gazety Prawnej”.
Autorami zmian Knap i Głowacki
Autorami zmian graficznych są Marek Knap i Adam Głowacki.
Infor wydaje „Dziennik Gazetę Prawną” i jego portale Dziennik.pl, Gazetaprawna.pl i Forsal.pl, a także platformy internetowe Infor.pl, Inforlex.pl (dla prawników), Inforfk.pl (dla księgowych i kadrowych) i Inforrb.pl (dla menedżerów z sektora budżetowego), czasopisma i książki o takiej tematyce.
W ubiegłym roku średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Gazety Prawnej” wyniosła 31 135 egz. (dane PBC).
Dołącz do dyskusji: "Dziennik Gazeta Prawna" po 13 latach zmienia logo. Jest też nowy layout
Pewnie by mu się spodobało, pewnie sam je robił